• Jessi74

Junibebisar del 3

Isabella 3 juni -05
    Jonathan 12 juni-05
    Jasmine 13 Juni-05

• Jessi74

Isabella är sååå kinkig. Jag tycker det är så jobbigt. Vet att hon är i en fas just nu och det händer mycket i henne, men det är ändå jobbigt. Hon gnäller nästan hela tiden, om man inte är ute eller på öppna förskolan. Så då är man ju där mycket. Hemma är hon verkligen grinig. Vad gör man? Jag vet att det går över om ett tag men det känns ändå jobbigt.

• Jessi74

Moa och Ebba hade fallit bort så jag lade dit dem igen.
    Isabella 3 juni -05
    Erik 10 juni -05
    Nino 11 juni -05
    Jonathan 12 juni-05
    Jasmine 13 Juni-05
    Anton 13 Juni- 05
    Reuben 13 juni -05
    Loke 15 juni-05
    Moa 16 Juni-05
    Elvira 19 juni-05
    Ebba 20 juni-05
    Alarik 21 juni-05
    Blenda 27 juni-05

• Jessi74

Isabella tar tag i skeden ibland när man matar henne också för hon in den i sin mun så fint! Men hon kan inte äta själv med sked, dock gärna med händerna. Är jätteduktig på att äta mackor och sånt med händerna.

• Jessi74

Hittills har Isabella haft galonisar utomhus när hon krupit. Kläderna blir ju jättesmutsiga annars. Men nu vet jag inte hur man ska göra för det är väl lite varmt för galonisar?! I vagnen har hon vanliga kläder, typ byxor och tröja.

• Jessi74

Men kläderna blir väl nästan förstörda va? Man kan ju ha ett par som hon får ha ute helt enkelt.

• Jessi74

Jo självklart ska barn få leka i sina kläder.

• Jessi74

Håller med Kajsa835. Dessutom tycker jag att det är synd att vi kvinnor själva är med och skapar ett ojämlikt samhälle. Genom att behålla alla fp-dagar och vara den som oftast vab:ar så tror jag att vi kvinnor kommer släpa efter lönemässigt och inte få chefsposter od för att arb.givaren inte vill satsa på oss. För oss ser det också ut som för många andra, nämligen att jag tar ut mest fp-dagar och jag tycker det är synd, om än väldigt lyxigt att få så mycket tid med dottern.

Idag har vi för övrigt fått förskoleplats! Bra men ruskigt känns det tycker jag. Från 21 aug får vi plats...

• Jessi74

Vill poängtera att jag inte tror att föräldraledighet och vab är enda orsaken till ojämlikheter på arbetsmarknaden, men en delorsak.

• Jessi74

Inatt sov Isabella en HEL natt i sin egen säng utan att vakna! Första gången, jag var helt förvånad för hon brukar alltid vakna en gång/natt och få komma till vår säng.

• Jessi74

Inatt sov Isabella i sin säng hela natten utan att vakna för andra natten i rad. Otroligt! Hon vaknade iofs kvart över fem men...ändå! Igår var vi på föräldrarmöte på Isabellas blivande dagis. Det låter ju bra iaf! Får väl se hur det är när hon börjar. Nervöst! Men det är ju först efter sommaren som det är dags.

Svar på tråden Junibebisar del 3