Inlägg från: babyboom2005 |Visa alla inlägg
  • babyboom2005

Junibebisar del 3

åhh vilket vackert väder det är idag!! solen skiner....har den gjort hela veckan men ändå! Man blir glad!!
    Har inte varit inne på ett tag...låter så myckt magsjuka..uscha! *krya på*

Troll: Oliver har varit jätterisig i magen då han fått vissa tänder....Han håller på att få en av kindtänderna nu, alltså han har fyra nere i mitten sedan är det en glugg och så kommer den här nya...visst räknas det som kindtand? Men är inte det lite tidigt??

• babyboom2005

Bonanza: jättefin klänning! Klart du inte ska känna dig tjock...det så jättefint ut! *lite avis* Men min dag kommer kanske den med...

• babyboom2005

Oliver kan sätta sig upp....hmm vet inte riktigt hur han gör det men tror att han tar hjälp av krypställningen.

Nu är det min tur att vara sjuk...förra helgen var dte sambons...Har åkt på något virus...ont i hela kroppen samt lite magsjuka...tur att det är helg så sambon är ledig!

• babyboom2005

Usch linnet! Det lät inte alls kul, hoppas ni blir bättre snart!!

Här är jag fortfarande sjuk, sitter upp med hjälp av alvedon nu. Har åkt på halsfluss, med hög feber! Jag är en sån där som svimmar vid feber....

Som tur är kunde sambon vara hemma från jobbet idag med Oliver. Men inte imorn...är det nån som vet hur man kan göra då?? kan man typ ge dar till mormor eller nåt?? Känns jättehemskt att ha oliver hemma, när jag är svimningsbenägen

• babyboom2005

nu är känner jag mig lite piggare...efter några alvedon samt två doser penicilin.....
    vilket är tur eftersom jag blir hemma själv med oliver imorn. Kollade med FK fick inte använda mormordagarna.....dom gällde endast om barnet var sjuk, trots att jag förklarade situationen.
    Blev så less...gillar verkligen inte FK, tycker det alltid krånglar med dom!

Hoppas att ni andra kryat på er!!

Snöar dte hos er med?? Här vräker det mer

• babyboom2005

Tur att penicilin är effektivt!! Mår betydligt bättre idag! Fast är så trött.
    Här har vi en kille som inte sover...hittills idag har han sovit ca 45 minuter.
    Han kliver upp 6 på morgonen så borde ju vara trött.

Oliver började krypa rikigt för ungefär en månad sen....han började åla vid 6 månader så trodde aldrig han skulle krypa.

Han blir tio månader det 11 april...stora barn nu!!

Oliver har åtta tänder och två rejäla bulor i kinden....så är väl mer på G.

VAd skönt med regn...här vräker det ner snö fortfarande....upptill tre dm sa vädertanten...buu!

• babyboom2005

Ser att det pratas vagnar, vi har nu en emmaljunga duo edge. Den har vi haft sedan start....är nöjda med den men den är väldigt stor och tar mycket plats ibland.
    Så nu har vi köpt en sulky, en baby travel, fem längessits. Jättefin, tar lite plats och var relativt billig. Vi har köpt den i samma syfte som de flesta här, för resor, typ stora shopping tillfällen osv.

• babyboom2005

Majflickan: Vi köpte sulkyn på babyproffsen. Hade fått en kupong från libro så vi betalade 645:-, ordinarie pris var 895:-.
    Jag ska försöka fixa en bild inom kort!

• babyboom2005

A lie: Söt lite kille!!

Måste bara höra om det är fler än jag som har en toa tokig liten pojke!!
    Han vill alltid lyfta på toalocket och stoppa ner händerna, eller äta på toaring...uräckligt!!!
    Passar honom hela tiden och det blir tyvärr en massa ajabaja inne på toaletten..
    Finns det nån barnanordning av toaletter??? Finns ju för allt annat.....

• babyboom2005

Här har vi haft några jobbbiga nätter nu...Oliver har fått för sig att vakna....
    Inatt var han vaken mellan 02-04 och i förrgår mellan 00.00-02. Är jättetrött men kan inte somna...skriker så fort vi lämnar hans synfält...hoppas att det är tillfälligt.
    Annars så sover han mellan 19:00-06:00.

Oliver har gått med oss sedan han var 6 månader och är väldigt stadig....men han är lite osäker när det gäller att gå själv...släpper vi en hand så vill han helst sitta ner. Han vågar liksom inte....ibland har han gått en bit med bara en hand och det går hur bra som helst...handlar nog mest om att våga för honom!

Måste nog skaffa en sån där toaspärr.....liten snusk kille det här Gillar soppåsen också....

• babyboom2005

hejhej! haär har vi kört med tandkräm sedan första gadden kom. Men nu är vi inne i en tjurig period...Oliver bara bråkar vi tandborstningen...biter och suger på den...några tips??

• babyboom2005

Hej!
    Antar att vi pratar utekläder....Vi har kört med gummistövlar och ett par allväderbyxor (dock vattentåliga) från lindex. Dom är jättebra. Fanns jacka till men det har inte vi utan kör med fleece jacka eller en annan vårjacka annars. Skulle dock behöva bättre vantar då vi leker ute....några tips??

• babyboom2005

Nu har vi inhandlat cykelhjälm åt Oliver...köpte en atlas...tror jag den hette...grönt spänne iaf!
    Nu ska vi bara köpa en cykelstol också....vad har ni fö några?? Är viloläge en bra sak? Verkar knöligt att sova i cykeln....

• babyboom2005

Var ett tag sen jag var här nu...vi är mitt uppe i en flytt...så imorgon går stora flyttlasset till vårt nya hus!!!
    Så då dröjer det väl ett tag tills man är inne här igen.

Oliver går mycket efter möbler eller själv om han får hålla oss i en hand...har väl inte direkt tagit några bättre steg själv ännu. Men men borde väl komma snart han har ju gått med stöd sen i julas.

Idag ska vi på en sen 10 månaders koll (var sjuka sist), Oliver är ju snart 11 månader. Han har nog gått upp massor...tycker att han blivit jättetung!!

• babyboom2005

Nu har vi varit på bvc...allt såg bra ut!
    Oliver vägde 9860g o var 76,5cm lång.
    Så nästa gång, 1:a juni är det dags för läkarundersökning samt vaccination...hoppas det går bra. Våra vänners barn har blivit helt knäckt av den tredje sprutan!

• babyboom2005

Hej! Nu har vi flyttat in i huset och börjar komma i ordning lite smått....
    Jag har dessutom börjat skolan igen...har varit med blandade känslor....känner ju ingen längre....
    Och lämna Oliver mhemma....uscha!!
    Nu ska jag fortsätta plugga...
    see ya!

• babyboom2005

hej allihopa!
    det var längesen jag var här nu!
    Igår tog Oliver sin fem första egna steg...han tyckte dte var jättekul....
    Bättre sent än aldrig...han har ju gått med oss sen i julas....fast det dröjer nog innan han går helt...är lite feg.

Svar på tråden Junibebisar del 3