• JCA

Junibebisar del 3

babyboom: Nej, jag har inga allergiska barn. Tråkigt att han var allergisk, men skönt på samma gång att ni fick veta vad som var fel då. Hoppas att det går över.

emmamaria: Dom har sina små knep Erik somnar också om jämte oss i sängen men inte i spjälsängen trots att den står allteles tätt intill våran säng. Men mig stör de tint eså mycket, bara jag får sova på natten. Och det får jag ju nästan...

• JCA

Menar ni att man inte kan ge både gröt och välling som är mild fullkorn? För båda är ju från 8 månader menar jag... Och det är ju samma sak har jag fått lära mig.

Erik dricker inte så mycket heller, förutom vällingen då men det blir inte heller så mycket längre. Ungefär 3 flaskor/dygn. Men än har jag iallafall inte reagerat på att blöjorna är tomma, snarare tvärtom. Det är svårt det där med vatten tycker jag.

• JCA

glad mamma: Har du provat yogurt med frukt i? Antingen vaniljyogurt eller yoggi eller nåt, sen mosa banan i eller riv äpple eller päron eller så. Smörgås är ju också ett bra mellanmål. Keso ifall han inte har problem med bitar som min Erik har...

• JCA

Manja: Förlåt jag glömde ju tacka dig för svaret! Ok, då vet jag, jag får hålla lite koll på det då.

Just nu är det mesta helt uppåner, Erik håller på att få en tand och förut har han "bara" blivit snorig, men GRYMT snorig, denna gången så bajsar han även löst och det luktar förfärligt illa... Hoppas den spricker igenom inom det snaraste...

• JCA

kajs: Jag har märkt att Erik oftast är lättare att lägga nu med. Kankse han har mognat till sig lite? För helt plötsligt tycker han om att mysa och gosa och så när han är trött, förut har han ju bara skrikit och varit sur och tvär.

Vi har kudde till Erik iallafall. En liten som jag har köpt på jysk.

• JCA

Nä, den är inte skumgummi och ingen dunkudde. Vanlig stoppning tror jag att det är. Lite bullig sådär... Det går ju upp och ner om man ska ha kudde eller inte. Maja fick ingen kudde förren hon var över året. Och nu ska man helt plötsligt ha kudde... Men Erik gillar sin iallafall.

• JCA

Ja, här är verkligen underbart väder idag!! Fast kallt, 19 minus hade vi i morse men nu är det väl lite bättre Solen värmer ju så nu. Vi var ute en lång stund...

Glad mamma: Skönt att det funkade med smörgås Och så härligt det låter att ha båda barnen i samma rum!! Jag hade den tanken med men jag gav upp när han inte sov om nätterna.

• JCA

Erik har börjat få smaka på våran mat också lite. Oftast blir det ju så att han får äta först och då har han redan ätit när vi ska börja äta, men han får sitta kvar vid bordet. Han brukar få kex då, men han är ju vääääldigt nyfiken på vad vi äter för mat. Så ibland får han smaka men det handlar ju om så lite. Kanske i storlek med en 5-krona eller nåt så det är jag inte alls orolig över att han ska få i sig för mycket salt...

• JCA

Nja, jag känner inte direkt igen mig (för jag är inte bäst på det jag gör och har aldrig varit), men jag förstår hur du menar, jag har också stora krav på mig själv. Det är ju bra att du är medveten om det, kämpa för att inte släppa den medvetenheten, så kommer det säkert gå alldeles utmärkt

Svar på tråden Junibebisar del 3