-
-
Inte kikat in på ett atg eftersom vi varit ioväg on-to till stockholm, träffat härliga FLare med bebisar (en majbebbe en augustibebbe och restenjunisar)... finns bilder i mitt galleri! Widar älskade det verkligen.. trodde inte han skulle bry sig så mkt om djuren men OJ vad fel jag hade...
-
Trollmilla; Stackarn! kylbalsam, sånt som man har på vid solsveda, sägs kunna hjälpa mot den värsta klådan...
-
Isabella 3 juni -05
Widar 6 juni -05
Erik 10 juni -05
Nino 11 juni -05
Jonathan 12 juni-05
Jasmine 13 Juni-05
Anton 13 Juni- 05
Reuben 13 juni -05
Noah 14 juni -05
Loke 15 juni-05
Moa 16 Juni-05
Elvira 19 juni-05
Ebba 20 juni-05
Alarik 21 juni-05
Blenda 27 juni-05
-
Camilla: Här hängde vi hjälmen i hallen tab med, men nu ligger den i garaget vid cyklarna.. Blev gnäll så fort Widar fick se den och massa avledning.. han älskar att cykla, men jag orkar inte jämt

-
Vi delar nte alls lika på föräldradagarna.. skulle ha gjort det om vi haft traditionella jobb båda två, men nu avsltade jag ett projektjobb i juni 05 och svårt att hoppa på ett nytt med liten knodd. Pappan däremot har stora möjligheter att jobba hemifrån och gör det 4dar/v så.. Även om jag tar ut ledigheten så är han minst lika mycket med Widar.. Det tycker jag är bra!
-
Jag tycker det är sjukt att staten ska bestämma att mamman respektive pappan ska ta ett visst antal dagar av föräldraledigheten annars fryses den inne... Dock tycker jag att det är ännu sjukare när mammor påstår att de borde få ta all föräldraledighet pga att de är rätt för barnen, de föder dem ammar osv med massa biologisnack. För vår del har det funkat att jag tar ut föräldradagar och han är hemme ändå pga att han jobbar hemifrån.. Men hade det varit jag som hade fast jobb och han som gick på projekt och inte haft ngt för tillfället så hade vi ju gjort tvärt om... Jag har ju fö haft jobb på deltid hela tiden jag varit föräldraledig och skulle med rätt jobb kunna jobba heltid och ändå få massa tid med Widar...
Jag tror att tvångsfördela föräldraledigheten är fel ände att börja i.. I så fall måste de ta bort taket på föräldraförsäkringen också... Tror bara att det skulle innebära att barn får det sämre ekonomiskt och måste börja dagis tidigare än de kanske är mogna för...
-
Här är Widars favoriter bland vår mat:Mandy skrev 2006-05-13 15:45:58 följande:Tips på bra mat som alla i familjen kan äta?
* pankaka
*omelett
*korvstroganof - sök på Ica + se deras vilda korvstroganof är en av Widars absoluta favoriter
*pytt i panna
* köttbullar och makaronen
*köttfärssås (brukar ta av en lagom portion till Widar och sedan lägga i mer konstiga ingridienser till oss vuxna)
*klyftpotatis (gör på lite svagare värme längre tid och tar ut den innan den får färg) med div tillbehör.. en favvis är när man har paprika med i ugnen... kan han äta hur mycket som helst av... -
Vi ger både och, men den färdiga uppskattas mest. Presis som med den andra maten låter jag den göras färdig under längre tid och svagare värme så det inte blir så mycket stekyta på... (fast den färdiga kan man göra i ugnen så slipper man det problemet...)majflickan skrev 2006-05-13 17:21:10 följande:A lie När du ger pytipanna e de något du gjort själv eller e de färdigt från förpackning? Mamma till Anton -
Bor utanför Örebro...
Maken jobbar i Västerås..
och föräldrarna bor/jag är uppvuxen på andra sidan Ålandshav (från emmamaria sett)..
så kopplingar finna till tidigare nämda ställen
-
Camilla; det där känner jag igen mig i... Fast en av anledningarna till att jag ville ha barn tätt var just att jag aldrig skulle palla ner 20kg för att gå upp dem vid nästa graviditet... kan lungt säga dock att jag inte alls gått upp lika mkt denna gången som förra och hoppas hamna på ungefär samma slutvikt som sist... Syrran gick upp 20kg med dottern.. Nu väntar hon nr 2 vilken dag som helst (BF 9/5) och har bara gått upp 9kg, hon vägde har jag för mig 9kg mer på inskrivningen med denna än med dottern, så hon ligger sammanlagt på - jämfört med den graviditeten... Hoppas på samma för egen del...
-
Troll: Jag vet dem som tycker att man är en dålig förälder om man går till ÖF och smittar ner sina barn + låter dem leka hej vilt medan man pratar skit med de andra mammorna, liksom dom som menar att man inte ksall ge hemlagad mat eftersom den inte innehåller alla viktiga näringsämnen som köpematen garanterat gör... sas... du är den bästa föräldern till ditt barn oavsett om du går på ÖF och om du ger burkmat eller ej!!!