• TAHN

Junibebisar del 3

Theo ställde sig upp idag helt utan någe stöd... Tyvärr missade jag det precis men kompisen såg det

• TAHN

Theo har oxå börjat släppa taget.. han kan stå ganska länge själv, sen har han rest sig oxå utan stöd... det ser så kul ut det e makalöst vad dom lär sig snabbt...
    Asså inte ens ett år har gått å dom kan så otroligt mycket!

Jag hade en bra helg, vi grillade å grillade

Hoppas allt e bra med er allesammans

• TAHN

Hej hej

Har era barn börjat prata något? Theo går runt å säger pappa å dä å titta, å när han gnäller så säger han mamamamama typ :P . Mer än så är det inte...

Theo har börjat drömma mardrömmar tror jag, han vaknar å skriker så man får gå in till honom å lugna honom, i natt fick han sova i våran säng för han vaknade 1ggr i halvtimmen å då är det lättare att ha honom i vårat rum!

• TAHN

haha vad gulligt... asså säga ajaj.. haha det var kul

• TAHN

troll77: jag pratade med en barnaffär om det, dom säljer sällan 74 för barn börjar inte använda regnkläder förens dom är runt året...
    Fast nu är ju moa å theo mindre än strl 80... men jag köpte strl 80 till theo, han kan ha dem, men som sagt det e jättestort till theo, men spänner man upp banden till max å trixar lite så går det bra faktiskt! så köp strl 80! DÅ kan hon ha dem längre oxå!

• TAHN

Mandy: Jag köpte dem på en barnaffär här i strängnäs..

Vet inte hur stor theo är men gissningsvis kanske 8kg nu å 73-74 lång kanske...
    Ska inte dit förens han är ett år.

Theo har ett par kavat dojor som jag hittade på rea, dom kostade 95kr på rean, innan kostade dom nästan 500kr snacka om tur!
    Han har dom i strorlek 20!!

• TAHN

Jag var nyss ute me theo å lekte.. Han tog ett steg då i sandlåda.. tänkte synd att hans pappa inte såg det, han var inne, så jag gick in med theo då tog han tre steg utan att ramla, men sen satte han sig ner

Jag vet vem brasset är (har gått i samma skola och är jämngamla) Men annars känner jag ingen här!

Nu ska jag äta lite...

• TAHN

emmamaria: Vad jobbigt.. är han febrig å gnällig oxå eller?

• TAHN
    Hjälp!

Vi har fått svartmyror inomhus... det är ju hur många som helst, å alla har kommit under natten/morgonen... Å jag har inge myrmedel hemma... Äckligt!

Å så är det söndag så jag kan inte ringa vaktmästrarna heller... *suck* FÅr åka å köpa en puck så dom dör.. BLÄ

Theo har gått några steg då å då, men nu verkar det som om han inte tycker det är så kul längre, då han bara går ett steg sen sätter han sig ner... hahaha
  • TAHN

å herregud.. va äckligt om dom är så stora!!!! Tur ni fick bort dem!

• TAHN

Hej hej

Helt makalöst vad dom lär sig snabbt... Theo gick ju tre steg häromdagen nu går han massor me steg, men självklart kryper han mest.. men ställer man honom upp så går han några steg innan han sätter sig ner.. å ikväll har han säkert gått minst 10 steg på raken, han vägrade krypa alls ikväll... men det var nog bara för vi var borta å han blir lite mammig när det är mycket folk så han skulle till mig så fort jag ställde honom upp, å då gick det undan.

Gud vad varmt det har varit, äter era som dom brukar???????
    Theo har jättesvårt att äta riktig mat, han föredrar välling nu... men det kanske är för att det e så varmt.

Theo är fortfarande livrädd för gräset... han vägrar sätta ner händerna i gräset, nån mer som är det?

• TAHN

Theo sov jättekonstigt inatt...
    Han vaknade varannan timme å åt 220ml välling varje gång... det har han aldrig gjort förut...
    undra vad det var med honom

Dom håller på att renovera badrummen ovanför oss, dom bilar ibland å det låter så mycket att man inte hör sig själv tänka, å så får man ont i öronen å varje gång dom sätter igång så gråter theo, så nu kan vi inte vara hemma på dagarna i 14 dagar

Theo sover bara 1h per dag nu för tiden å ibland inte alls.

Han är jätteglad över att han kan gå, varje gång han går så skiner han upp som en sol, så han går hellre än att krypa trots att det är lite rangligt.. haha
    Men han kryper mycket mer än han går.
    Men snart går han nog enbart, han tog sina första steg den 5:e å han går redan jättemycket.. det går snabbt när dom sätter igång

Ne nu ska jag gå å kolla på en wallander film.. ha det bäst på er Skrattande

• TAHN

Mandy: Theo har blivit kinkig me maten nu... undra om det kan vara värmen, för han har varit otroligt matglad innan

• TAHN

Jag bor i strängnäs (10 mil från stockholm, 16mil från örebro)

Theo har fått sin andra tand nu...
    Han äter bäst när han får våran mat, han älskar verkligen våran mat, spelar ingen roll vad det e, förutom potatissallad som han verkligen avskyr.

Jag är så avundsjuk på A lie å Camilla J som är gravida Lycka till med graviditeterna förresten om jag inte sagt det.

Ne om man skulle gå å lägga sig, ska upp å simma imorrn, sen ska jag hämta en träningscykel, måste ju gå ner mina kilon *suck*

• TAHN

Theo håller på att få sin andra tand nu... han äter knappt någe nu, det gjorde han inte på första tanden heller"! Ska det vara så? Är det nån annans bebis som tappat aptiten oxå, när den fått tänder?

• TAHN

Marle71: Theo är precis som gabriel verkar vara han älskar att gå och blir jätteglad när han går, å går jättemycket nu.

Troll77: Jag säger som Helen H 79 DU ÄR INTE en dålig förälder.. Instämmer med vad hon sa!!!

Vasen : Vad roligt, man blir så himla stolt å glad när dom tar dom första stegen

Det verkar vara ganska många barn som tar sina första steg nu.. Jag säger bara till er vars barn inte gjort det, det kommer, ni spar ju det bästa till sist jue

• TAHN

Gud vad skönt Jessi74 hoppas det håller isig.

Det där med maten känner jag igen Felixmor! Men jag har inte varit å vägt theo sen han var 9 månader, eller om det var 8 månader, vissa byxor som han kunde ha i midjan tappar han nu, men han verkar må bra å han har vuxit lite på längden så det e nog ingen fara.

Theo har börjat dansat till musik det ser jättekul ut

Ne nu måste jag ner på stan å köpa en ny hårddisk, min har varit trasig i 2 veckor, å dom verkar inte få ordning på den till helgen å jag blir knäckt, så köper en ny :P

Svar på tråden Junibebisar del 3