Junibebisar del 3
Felix gick fem steg alldeles själv idag!!!
Han förstod nog inte det själv heller
Felix gick fem steg alldeles själv idag!!!
Han förstod nog inte det själv heller
Mmm, längtar oxå ut till min trädgård.
Hinner ju aldrig
Hinner och hinner....vwet inte vart jag ska "göra av" Felix. Han kan ju knappast sitta på gräset, lite kallt ännu. Och i vagnen blir han inte sittandes, knappt han vill sitta i den när vi e ute och går.
Sover middag gör han bara en timme, då hinner man inte så jätte mycket.
Hur gör ni??? Lite tips hade varit bra!
A lie - Mycket fint kort!!!
I natt ska Felix sova i eget rum för första gången.
Mamma e lite ledsen
Men samtidigt ska det bli skönt att slippa smygga i sovrummet.
Ska bli intressant att se om han kallar direkt på morgonen eller han leker lite med nallarna han har i sängen....återstår att se.....
Tittade in i vårt sovrum....så tomt!!!!!
Jodå, det gick ganska bra i natt. Han somnade ju som vanligt kl 20.15. Sov till kl 7, det brukar han göra.
Men när han vaknar så brukar han bara säga typ aaaaaaa. Så vet han att jag hör honom och då får han komma över till oss. Men i morse hörde jag inte hans tysta aaaa. Då blev han jätte ledsen och ängslig. Började gråta lite....men jag vaknade direkt, så jag hämtade honom då. Då blev han glad igen!!
Se om han lär sig kalla lite högre......
Felix har ju aldrig skrikit när han vaknat så det ska han ju inte behöva börja med nu.
Jag ska gå hemma året ut *GLAD*
Andra natten för Felix i eget rum.....
Ni som undrade innan....andra natten blev bättre.
Vi var bort i går, kom hem i natt. La honom i sängen och gick ut, han sov ju redan. Då brukar han vakna till när vi klär av oss, för hans sömn blivit störd medans vi flyttat honom från bil/vagn. Ja ni fattar va....
Han somnade som sagt direkt.....skönt, brukar ta över en timme att natta om honom.
Men till natten nu ja....eller morgonen....i morse så kalla han sitt : aaaaaah aaaaah. Jag körde inte direkt då blev det : AAAAH AAAAH. Då hörde mamma honom. Skönt att han inte skriker i alla fall, var bara första natten.
Känns bra med eget rum nu!!!! Även för mamma
Ursäkta jag stör i dagis och syskon prat
Måste bara få fråga en sak....
Dricker alla barnen här ur pipmugg???
Felix förstår sig inte på den. Och jag vet inte hur jag ska få honom att förstå. Har provat att ha honom liggande, som när han dricker välling. Det går inte.
Har gett honom vanlig nappflaska, sedan bytt mitt i drickandet för att se om han suger vidare på pipmuggen. Men icke!!!
Någon med förslag!!!???
Lär sig alla barn att dricka ur sådan tror ni???
Mugg klarar han av ganska bra, men hade varit perfekt med pipmugg när man är ute och går eller så....
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!!
10-månaders kontroll idag.
Felix väger 8840g och e 76 cm lång
Lång och smal!
Doktorn kollade bara om han kunde pincetgreppet. Inget annat!!
Ser att många svarat angående pipmugg. Tack för alla svar!!!
Får försöka ett tag till. Men än så länge har han den som en leksak, han vill inte riktigt. Men men...det kommer kanske. Annars är inte flskan så tokig heller
Ni pratade innan om vad barnen förstår....måste berätta något som jag tcker e så gulligt.
När Felix har sin napp så brukar jag fråga : Kan mamma få bappen (nappen )??
Då tar han nappen och stoppar den i min mun.
Givmild liten gosse!!
Vår välling var oxå slut här, men jag köpte ny 8 månaders. Så vi får använda den under sommaren, köpte en stor "kartong".
Min systerson e 2år och han dricker den ännu. Han blev jätte hård i magen av 1års välling.
E det stor skillnad på 8månaders och 1års välling tror ni???