• Zirkon

Hjälp mig hämnas

Hej där ute!

Det är så att jag behöver lite tips för att jäklas lite med min kära mor! Hon har nu pillat på min dator.. Hon ändrar inställningar och laddar ner massa program som hon tycker är bra.. Lägger även till en massa bokmärken. Inte hela världen.men jag har bett henne att ge fan i att göra det. Det är ju ganska irriterande att fixa tillbaka allt som det var innan.

Har inte sagt något till henne om det den här gången, men tänkte ge igen och fixa lite med hennes dator :p

Så ge mig lite tips på vad jag kan göra, som gör att datorn kommer kännas som en annan dator precis som hon gör med min. Får hoppas hon fattar vinken efter det :)

• Svar på tråden Hjälp mig hämnas
  • PassionE

Vad har hon för operativsystem? Jag har windows7, och om jag högerklickar på skrivbordet och väljer skärmupplösning så kan jag rotera skärmbilden. Det kan ju vara ett kul prank ;)

• Scoops
    Zirkon skrev 2015-01-04 23:52:36 följande:

Hej där ute!

Det är så att jag behöver lite tips för att jäklas lite med min kära mor! Hon har nu pillat på min dator.. Hon ändrar inställningar och laddar ner massa program som hon tycker är bra.. Lägger även till en massa bokmärken. Inte hela världen.men jag har bett henne att ge fan i att göra det. Det är ju ganska irriterande att fixa tillbaka allt som det var innan.

Har inte sagt något till henne om det den här gången, men tänkte ge igen och fixa lite med hennes dator :p

Så ge mig lite tips på vad jag kan göra, som gör att datorn kommer kännas som en annan dator precis som hon gör med min. Får hoppas hon fattar vinken efter det :)

Byt bakrgundsbild. Byt namn på ikonerna?
  • Frontline

Ett jobbigt bus är att hålla in shift+alt+shift så ändras vissa bokstäver mot tecken..
    Men för din egen skull så fixa ett login så ingen annan kommer in på din dator...

Vi har ett gäng datorer och surfplattor hemma men vi har egna login vill inte ha nån som knallar in på mitt och kikar runt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Scoops

Ändra startsida på nätet är en klassiker.

• DickRex

Några enkla ofarliga grejer är ju att ändra "Tema" på datorn eller skärmupplösningen. En annan kul grej är att ta en skärmdump på skrivbordet och använda den bilden (med alla ikoner och startknapp) som bakgrund, fast man flyttar sedan alla ikoner till en mapp på skrivbordet och flyttar aktivitetsfält och startknapp till överkanten. 

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Zirkon

Haha fina tips :) jag är utflugen och bor med min dotter som är för liten att använda datorn så att fixa olika login är ingen idé. Har inga problem att någon sitter vid datorn bara dom ger fan i att ändra en massa :p

• Nerfherder

En annan rolig grej är att ändra så att högerklick blir vänsterklick på musen.

Svar på tråden Hjälp mig hämnas