Inlägg från: MammatillNicole |Visa alla inlägg
  • MammatillNicole

När är det ok med smink för tjejer?

Min dotter som snart är 10 vill gärna börja använda smink mer till vardags. Jag har sagt att hon inte får sminka sig i skolan än, men hon har fått börja sminka sig till vardags (mascara, rouge, eyeliner). Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är det ok med smink för tjejer?
  • MammatillNicole

Jag tror oxå att det bår ner i ålder mer nu än förr i tiden. Jag vill ju inte att hon ska känna sig utanför heller

• MammatillNicole

Ja man spökade ut sig ordentligt hihi

• MammatillNicole

Läser man era tankar så verkar 11 vara en ganska vanlig ålder, men röstningen pekar mer mot 12.... Det är intressant

• MammatillNicole
    jagärjagvemärdu skrev 2015-01-07 09:02:14 följande:

Har tänkt mycket på det här med smink, hur gör man för att hindra att ens barn blir intresserade alldeles för "tidigt"? Nu har jag inga barn än men har ändå funderat på frågan. Själv sminkar jag mig MYCKET, ögonskugga, eyeliner, lösögonfransar, läppstift, läppenna, primer, foundation, highlighting/contouring osv, ja allt! Tjänar även pengar på detta men har alltid älskat smink. Hur ska man göra för att ens barn inte ska ta efter mamma alltför tidigt?

Måste det vara ett problem då?
    Om man pratar om det så tror jag att man kan komma överens om när det är ok med smink och när det inte är det.

Barn tar ju ofta efter föräldrar, och är man intresserad av kläder, utseende och smink så tycker jag inte att man ska behöva ge upp det intresset
Svar på tråden När är det ok med smink för tjejer?