Min fjärde abort, vill bara dö..
Ja i min ungdom så var jag inte direkt beskymrad över något. Blev gravid trots p-piller när jag var 15 år. Abort var självklart då. Sen var jag 18 år och tillsammans med en kille sen ett par år. Blev gravid pga slarv med p-piller (det var då jag lärde mig att inte slarva med dom). Killen mer eller mindre tvingade mig till abort, han lyckades övertala mig och jaf var inte stark nog att stå emot. Men abort gjordes. Satte efter det här in en p-stav för att förhindra det här. Han och jag fick ett riktigt stormigt förhållande efter det här. Efter ett år så vart jag gravid igen i samband med att jag tog ut staven (blödde konstant). Fick reda på att jag var gravid i samband med att jag fick reda på att han vart otrogen för andra gången. Jag orkade då inte mer. Gjorde abort för att kunna bryta mig fri från honom och börja ett nytt liv! Han hade psykiskt misshandlat mig i flera år och jag mådde otroligt dåligt pga honom och aborter.
Nåväl. Började ett nytt liv och lovade mig att aldrig mer göra abort. Träffade en ny kille och vi fick två barn ihop. Vi valde efter några år att gå isär, hans intiativ. Vi behövde komma ifrån varandra ett tag. Jag blev otroligt deppig. Och efter en utekväll så hamnade jag i sängen med en kompis och jag som nydligen slutat med P-piller hade inte en tanke på kondom.. Så nu sitter jag här igen. Gravid med en kille som absolut inte vill ha barn. Mitt ex berättade förra veckan att han vill försöka igen. Vilken soppa!!
Abort känns som det enda rätta. Men blir ju tveksam pga att det blir min fjärde. Jag skäms. Jag skäms otroligt över mig själv! Jag ångrar inte mina aborter, men jag skäms över att jag hamnat i situationen flera gånger. Skäms över min ungdom överhuvud taget.. Den killen fick mig att göra mycket dumt.
Men hur ska jag tackla det här? Kan man göra fyra aborter, rent fysiskt? För visst vill jag ha mer barn, men inte på det här sättet. Vill ha det med någon som vill vara en familj, helst med mitt ex såklart..
Finns det någon som inte dömmer, men som kan stötta? Som har råd eller något?