Har inte råd
Det är mamman som har lämnat in uppgifter till underhållet, svar ja. Men försäkringskassan har räknat ut min sambos årsinkomst och de går på en årsinkomst som är tre år gammal.
Jag vet inte vad du menar med fulla kostnader, men vi betalar för allt barnet behöver när han är hos oss.
Barnet har inte behövt köpa någon ny overall denna vintern men i somras köpte vi ett helt nytt regnställ. Vi köpte även vinterskor nu i vintras och har fått köpa en helt ny garderob full av kläder då kläder plötsligt inte skulle skickas med längre. Det enda hotet hon har/ hade var att inte skicka med några kläder när vi blev oense.
Så då laddade vi upp med kläder här så sonen inte behöver gå utan.
Vi hade gärna betalat för större saker, men inte när det blir ett sånt här pengahets. Hon ska mjölka mer och mer pengar från oss istället för att rätta till sin egna situation själv. Hotar att så fort hon inte får som hon illa så ska det bli domstol.
Hon ger sig inte. Förut betalade jag nästan 1500 i underhåll privat till henne, sen ville hon gå via FK för att hon trodde hon skulle få närmare 3000 i underhåll då, men det blev inte som hon tänkt sig så nu vill hon att vi ska betala underhåll + dela på allt annat. Och gå till domstol för att chansa sig till ännu mer pengar.
Jag har börjat lära mig att detta aldrig kommer sluta, hon är aldrig nöjd!
För det är ju endast föräldrarnas inkomst man beräknar beloppet på.
Men det känns väldigt vrickat att du måste betala underhåll och andra kostnader. För du har ju kostnader för barnet du också, dvs barnet är inte gratis hos dig.