Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Har inte råd

Håller med Brumma, och i att mamman har lurat dig rejält. Dock tror jag att en sambos inkomst räknas på så vis att om man är två har man halva kostnaden för boendet och andra gemensamma kostnader.

Dock kan man säga till om ens sambo av någon anledning inte har egen inkomst. Dessutom kan man meddela FK att man är i behov av en omräkning pga förlorad inkomst. Vet inte om alla får det, men värt ett försök iaf.

• SupersurasunkSara
    Brumma skrev 2015-01-05 21:44:38 följande:
    Menar du angående underhållsstödet?

Vi har genom försäkringskassan och de tittar inte alls på hyra eller övriga utgifter. Vad de gör är att de drar 100 000 från din årsinkomst. Det som blir kvar räknar de en viss procent av som går till underhållsstödet. Ju fler barn du har desto färre procent. :)

Min man hamnade mellan stolarna för några år sedan och har minimal inkomst. Det har dock inte jag men min inkomst påverkar inte hans förmåga att betala underhåll..
    Ok, jag trodde de kollade på det för när jag och min man flyttade ihop fick han betala hela summan själv. Innan hade han avdrag.
  • SupersurasunkSara
    sextiotalist skrev 2015-01-06 22:57:16 följande:
    då kanske han har gått upp i lön eller så. Nej, din lön påverkar inte och har inte gjort det de senaste 20 åren. Varken underhållsstödet eller underhållsbidraget
    Nej, han blev utan jobb i samma veva då hans projektanställning tog slut.
  • SupersurasunkSara
    Brumma skrev 2015-01-07 06:31:46 följande:
    Fast de tittar två år tillbaka i tiden. Alltså så fick han betala mer beräknat på inkomsten han hade två år innan han blev av med arbetet ;)
    Vilket var samma som han hade Ingenting ändrades utom att vi flyttade ihop och han inte hade jobb. Det var därför jag trodde de räknade med min inkomst med. Eller snarare att jag betalar hälften.
  • SupersurasunkSara
    Brumma skrev 2015-01-08 19:38:24 följande:
    Hur kunde han ha samma inkomst om han inte hade ngt jobb?

Hänger inte riktigt med nu ;)
    Haha alltså t samma inkomst som två år innan han fick ändrad avgift När vi flyttade ihop hade han 4000 kr i inkomst för han hade inte varit med i akassan tillräckligt länge, dumt nog.
  • SupersurasunkSara
    Brumma skrev 2015-01-12 08:06:40 följande:
    Ahh :)

Då vet jag inye varför riktigt..

Men jag vet att de inte tittar på ngt annat än inkomst samt hur många barn man har :)
    Nä, jag tyckte också det var märkligt. Spelar ingen roll som så, men pga det har jag ju gett fel tips Tur att andra vet bättre besked!
Svar på tråden Har inte råd