• Anonym (Undrar)

Killar hur flirtar ni?

Hej!!

Killar hur flirtar ni med kvinnor ni är intresserade av?

Är det skillnad mot de ni redan känner?

Jag är en kvinna på 35 som har svårt att uppfatta om det är flirt ni grabbar gör eller om ni bara är trevliga ;)

En kille i min bekantskapskrets tittar oftast läääänge och djupt på mig alltså jag menar då inte på håll utan när vi pratar och kollar på mig medans han grejar med annat. Flirtar han eller? :)

• Svar på tråden Killar hur flirtar ni?
  • Anonym (Ögonkast)

Hur kan man inte märka att nån flirtar med en? Jag förstår inte...

Men ja, just ögonkast är en telltale. Att titta någon läääänge i ögonen. Men inte för länge. Bara lite för länge än vad som kan anses normalt. Man tittar någon i ögonen, och det klickar till. Hjärtat hoppar över ett par steg, och det blixtrar till...

• Anonym (Undrar)

Haha

Jag blir fundersam när han håller kvar blicken lite som vad vill han jag ska göra nu?

Hur flirtar du? :) jag vågar inte vara så tydlig i mina blickar när jag flirtar jag blir dunder generad! Däremot ger jag gärna komplimanger, rör vid en arm, ler och skrattar och är glad i dennes närhet :)

Anonym (Ögonkast) skrev 2015-01-05 19:45:16 följande:

Hur kan man inte märka att nån flirtar med en? Jag förstår inte...

Men ja, just ögonkast är en telltale. Att titta någon läääänge i ögonen. Men inte för länge. Bara lite för länge än vad som kan anses normalt. Man tittar någon i ögonen, och det klickar till. Hjärtat hoppar över ett par steg, och det blixtrar till...

• Anonym (Ögonkast)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-01-05 20:02:47 följande:

Hur flirtar du? :) jag vågar inte vara så tydlig i mina blickar när jag flirtar jag blir dunder generad!

Jag har faktiskt ingen aning om hur jag gör. Jag vet bara att det funkar när jag gör det. Jag antar att någon annan skulle behöva förklara exakt vad det är jag gör, eller om jag spelade in mig själv och kollade. Men ja, jag söker kontakt. Och det är en annan sorts form av kontakt än normalt mänskligt interagerande, det är på en annan nivå. Jag går in i nåt sorts "flirt-mode" och det spelar inte så stor roll vad jag gör, eftersom vad jag än gör funkar i flirtens ögonblick. Man söker en sorts närvaro och en kontakt på ett annat plan. Och hamnar man på det planet märker man det.

Som man har jag däremot tänkt på vad som händer med kvinnor i en flirt. Det är som att det blixtrar till, det händer nåt. Dom gör nåt speciellt med ögonen och munnen och ansiktsuttrycken. Dom ser lite ut som en katt som spinner efter att just ha fångat ett byte. Och dom brukar gilla uppmärksamheten och bekräftelsen. En flirt handlar ju om en sorts ömsesidighet, man är inne i ett kort ögonblick av tvåsamhet. Är inte flirten besvarad så hamnar man inte där. Poängen är ju just att man gör det tillsammans, man når det ögonblicket tillsammans. Det händer nåt, och båda är medvetna om det.
  • Anonym (Undrar)

Det är väldigt intressant det du beskriver!

Med just den här killen känner jag hur luften vibrera mellan oss och tiden står still. Jag tyckte han var tydligare förut genom små beröringar men de är bortblåsta! Kanske för blåögda jag inte tagit tillfället i akt ;) men enda sen jag träffade han för första gången har det funnits något och vi är väldigt lika. Jag tror faktiskt inte att jag är ensam om den här spänningen. Tror du att den alltid är ömsesidig när man känner den här spänningen? :) mitt förnuft har slagit på och helt plötsligt blir jag osäker på min intuition ;)

Men säg att om du halvkänner kvinnan du är attraherad av söker du mycket ögonkontakt och håller fast blicken länge? :) vad är ditt nästa steg för att inte totalt göra bort sig?

Anonym (Ögonkast) skrev 2015-01-05 21:19:10 följande:

Jag har faktiskt ingen aning om hur jag gör. Jag vet bara att det funkar när jag gör det. Jag antar att någon annan skulle behöva förklara exakt vad det är jag gör, eller om jag spelade in mig själv och kollade. Men ja, jag söker kontakt. Och det är en annan sorts form av kontakt än normalt mänskligt interagerande, det är på en annan nivå. Jag går in i nåt sorts "flirt-mode" och det spelar inte så stor roll vad jag gör, eftersom vad jag än gör funkar i flirtens ögonblick. Man söker en sorts närvaro och en kontakt på ett annat plan. Och hamnar man på det planet märker man det.

Som man har jag däremot tänkt på vad som händer med kvinnor i en flirt. Det är som att det blixtrar till, det händer nåt. Dom gör nåt speciellt med ögonen och munnen och ansiktsuttrycken. Dom ser lite ut som en katt som spinner efter att just ha fångat ett byte. Och dom brukar gilla uppmärksamheten och bekräftelsen. En flirt handlar ju om en sorts ömsesidighet, man är inne i ett kort ögonblick av tvåsamhet. Är inte flirten besvarad så hamnar man inte där. Poängen är ju just att man gör det tillsammans, man når det ögonblicket tillsammans. Det händer nåt, och båda är medvetna om det.

• Anonym (Undrar)

Jo vill passa på att fråga dig som är man och verkar kunna detta om kärlekens språk ;)

Denna grabben har jag haft denna ögonkontakt med i ert halvår om inte mer. Tror du det ligger känslor bakom eller är det en ytlig flört trots det pågått "såhär länge"?

Brukar du flirta med kvinnor du inte alls är inteesseraf av? :)

Anonym (Ögonkast) skrev 2015-01-05 21:19:10 följande:

• Anonym (Ögonkast)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-01-05 22:05:31 följande:

Jag tyckte han var tydligare förut genom små beröringar men de är bortblåsta!

Tror du att den alltid är ömsesidig när man känner den här spänningen? 

vad är ditt nästa steg för att inte totalt göra bort sig? 

Ja, det är ju det som är problemet med flirter, att dom är så flyktiga. Och det finns ett visst utrymme, ett "window of opportunity". Och missar man det är det kört. Han tyckte säkert att ni hade nåt på gång, och jag är övertygad om att det var ömsesidigt. Men eftersom du (ni?) inte gick vidare, så backade han. Ni hade ett ögonblick, och det försvann. Och då har han taggat av och trappat ner. Och det är svårt att få en sån grej att lyfta om man har varit där och missat utrymmet att agera.

Man kan inte hålla en sån spänning i luften hur länge som helst. Ett halvår av flirtande är väldigt mycket. Och det är jobbigt att ha den spänningen mellan sig så länge. Antingen agerar man, eller så gör man det inte. Och jag tror dom flesta killar uppfattar det där gensvaret ganska snabbt. Får man inget gensvar så går man bara vidare. Har det inte hänt nåt på ett halvår så kommer det inte att hända nåt. Tycker säkert han. Och vill du få det att lyfta får du nog vara lite tydligare, eller gå ett steg längre än bara flirtande.

Och ja, jag har ingen aning om hur man går vidare... :) Jag är väldigt bra på att flirta, och att hålla den typen av spänning i gång. Hur man går vidare är över min nivå. Jag har faktiskt inte en jävla aning. Sorry, jag är inte bra på sånt. Däremot är jag en jävel på att flirta. Och jag tycker det är kul. Det är sånt som får dagen att kännas levande.

Jag kan flirta med en helt okänd tjej jag bara möter och går förbi på stan. Vi tittar på varandra, flirtar, det blixtrar till. Båda går förnöjsamt vidare. Tio steg längre bort vänder jag mig om, hon har gjort samma sak, och våra blickar möts igen, och det blixtrar till. Då vet man att man är home free. Grejen är att få dom att vända sig om efteråt. Då vet man att man är hemma...

Och varje gång jag är ute och dansar brukar det vara en fyra fem tjejer som flirtar med mig. Och det är kul. Och det känns bra. Och det ger mig glädje. Men det behöver heller inte betyda så himla mycket. Flirter är roliga just för att dom kan betyda väldigt mycket, men också inte behöver betyda någonting alls. Man behöver inte lägga någon större vikt vid dom. Och det är därför man kan slösa med dom.

Men att ta det vidare? Nej, det är jag faktiskt inte bra på. Någon som är bättre än mig får gärna fylla på den här tråden. Jag behöver också få veta.... :)
  • Anonym (Ögonkast)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-01-05 22:11:32 följande:

Brukar du flirta med kvinnor du inte alls är inteesseraf av? :)

Att flirta innebär ju just att man visar ett intresse. Jag markerar att jag är intresserad av just en specifik tjej. Det är just henne jag är intresserad av, och det är på just henne jag fokuserar all min uppmärksamhet. Att flirta med någon och uppvisa den typen av intresse för någon som man faktiskt inte är intresserad av är därför ganska taskigt.

Däremot kan jag flirta med tjejer jag märker behöver en ego-boost. Jag uppfångar att dom behöver bli uppmärksammade och bekräftade, och jag ger dom helt enkelt den typen av bekräftelse. Men bara om det är på en nivå att dom fattar att det inte är på riktigt. Det behöver vara en viss typ av samspel, det finns en underförstådd och uttalat mening mellan oss att jag bara gör det för att höja dom, och inte egentligen vill ta det vidare. Om jag uppfångar att dom inte kan göra den skillnaden, så kan jag inte fortsätta den typen av spel. Eftersom det är ganska taskigt att få folk att sukta efter en som man egentligen inte vill ha.

Det beror på vilken nivå det är på. Om jag märker att dom fattar det där så kan jag ge dom hur mycket uppmärksamhet som helst. Eftersom dom fattar att det bara är det det handlar om. Och dom brukar gilla det också. Det är alltid kul med den typen av uppmärksamhet, man blir höjd även om man inte har någon egentlig avsikt att ta det vidare.
  • Anonym (Undrar)

Det är det kniviga med flirtar precis som du säger att det ges ett visst utrymme som även är oskyldigt.

Får du alltid positiv respons av dina flirtar? :)

Tycket du inte det är pinsamt att flirta med någon du halvkänner och om det inte skulle besvaras? :) ex. Hålla kvar blicken extra länge så att den andre märker att blicken betydde mer än just bara en blick?

Jag känner ju denna mannen i fråga lite grann. Han är rätt blyg med mig och ställer oftast stängda frågor varpå jag upplever att han kanske inte vill veta mer än ja/nej. Men har märkt på sistone att när jag frågar honom så skiner han verkligen upp och pratar på! Kanske är han bara osäker men detta har gjort att jag misstrott hans blickar.

Men vi har verkligen haft dessa intensiva blickarna mellan oss när vi vart själva. Tiden bara stannar och det tänder till i luften på nåt vis. Det är alltid jag som viker med blicken- Gud vad skulle jag göra?! :) kan ju inte riktigt kyssa han! Tänk om han "bara tittar"?! hur kan man mer märka om en kille är attraherad/intresserad? Trots tiden uppstår dessa "intensiva ögonblicken" fortfarande.

Anonym (Ögonkast) skrev 2015-01-05 22:55:07 följande:

Ja, det är ju det som är problemet med flirter, att dom är så flyktiga. Och det finns ett visst utrymme, ett "window of opportunity". Och missar man det är det kört. Han tyckte säkert att ni hade nåt på gång, och jag är övertygad om att det var ömsesidigt. Men eftersom du (ni?) inte gick vidare, så backade han. Ni hade ett ögonblick, och det försvann. Och då har han taggat av och trappat ner. Och det är svårt att få en sån grej att lyfta om man har varit där och missat utrymmet att agera.

Man kan inte hålla en sån spänning i luften hur länge som helst. Ett halvår av flirtande är väldigt mycket. Och det är jobbigt att ha den spänningen mellan sig så länge. Antingen agerar man, eller så gör man det inte. Och jag tror dom flesta killar uppfattar det där gensvaret ganska snabbt. Får man inget gensvar så går man bara vidare. Har det inte hänt nåt på ett halvår så kommer det inte att hända nåt. Tycker säkert han. Och vill du få det att lyfta får du nog vara lite tydligare, eller gå ett steg längre än bara flirtande.

Och ja, jag har ingen aning om hur man går vidare... :) Jag är väldigt bra på att flirta, och att hålla den typen av spänning i gång. Hur man går vidare är över min nivå. Jag har faktiskt inte en jävla aning. Sorry, jag är inte bra på sånt. Däremot är jag en jävel på att flirta. Och jag tycker det är kul. Det är sånt som får dagen att kännas levande.

Jag kan flirta med en helt okänd tjej jag bara möter och går förbi på stan. Vi tittar på varandra, flirtar, det blixtrar till. Båda går förnöjsamt vidare. Tio steg längre bort vänder jag mig om, hon har gjort samma sak, och våra blickar möts igen, och det blixtrar till. Då vet man att man är home free. Grejen är att få dom att vända sig om efteråt. Då vet man att man är hemma...

Och varje gång jag är ute och dansar brukar det vara en fyra fem tjejer som flirtar med mig. Och det är kul. Och det känns bra. Och det ger mig glädje. Men det behöver heller inte betyda så himla mycket. Flirter är roliga just för att dom kan betyda väldigt mycket, men också inte behöver betyda någonting alls. Man behöver inte lägga någon större vikt vid dom. Och det är därför man kan slösa med dom.

Men att ta det vidare? Nej, det är jag faktiskt inte bra på. Någon som är bättre än mig får gärna fylla på den här tråden. Jag behöver också få veta.... :)

• Anonym (Undrar)

Det behövs fler sådana killar som du! Såna blickar kan göra min dag! Att bara märka att någon tittar lite extra efter mig :) (detta märker jag av att killen tyckte jag var fin ich visar intresse - svårare när det är någon man halvkänner redan)

Anonym (Ögonkast) skrev 2015-01-05 23:03:28 följande:

Att flirta innebär ju just att man visar ett intresse. Jag markerar att jag är intresserad av just en specifik tjej. Det är just henne jag är intresserad av, och det är på just henne jag fokuserar all min uppmärksamhet. Att flirta med någon och uppvisa den typen av intresse för någon som man faktiskt inte är intresserad av är därför ganska taskigt.

Däremot kan jag flirta med tjejer jag märker behöver en ego-boost. Jag uppfångar att dom behöver bli uppmärksammade och bekräftade, och jag ger dom helt enkelt den typen av bekräftelse. Men bara om det är på en nivå att dom fattar att det inte är på riktigt. Det behöver vara en viss typ av samspel, det finns en underförstådd och uttalat mening mellan oss att jag bara gör det för att höja dom, och inte egentligen vill ta det vidare. Om jag uppfångar att dom inte kan göra den skillnaden, så kan jag inte fortsätta den typen av spel. Eftersom det är ganska taskigt att få folk att sukta efter en som man egentligen inte vill ha.

Det beror på vilken nivå det är på. Om jag märker att dom fattar det där så kan jag ge dom hur mycket uppmärksamhet som helst. Eftersom dom fattar att det bara är det det handlar om. Och dom brukar gilla det också. Det är alltid kul med den typen av uppmärksamhet, man blir höjd även om man inte har någon egentlig avsikt att ta det vidare.

• Anonym (Ögonkast)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-01-06 15:01:52 följande:

Får du alltid positiv respons av dina flirtar? :)

Tycket du inte det är pinsamt att flirta med någon du halvkänner och om det inte skulle besvaras? :) ex. Hålla kvar blicken extra länge så att den andre märker att blicken betydde mer än just bara en blick?

Alltså, en flirt innebär ju i sig att man får en positiv respons. Det är ju just därför det är en flirt, för att det är besvarat. Får man inget gensvar så är det ju inte en flirt?

Men ja, det händer hela tiden att jag inte får nåt gensvar. Och det är ju inget att bry sig om. Vill dom inte så vill dom inte, liksom. Och man märker ganska snabbt om dom visar nåt intresse eller inte, om man får nåt gensvar eller inte.

Och får jag inget gensvar så flirtar jag ju inte vidare. Det är ju inget jag slänger på folk bara för att jag tycker det är kul. Men händer det nåt i samspelet mellan människor så är det kul.

Det är bara nåt jag roar mig med för att det ger mig så himla mycket. Det kan göra min dag, och jag är med om såna flirter nästan varje dag. Det är bara nåt jag  tycker är kul och som jag verkar vara bra på. Och det ger mig nånting, och det ger dom nånting. Och det behöver inte vara så mycket mer än så...
  • Anonym (Undrar)

Några fler som kan tänka sig att dela med sig?

Hur flirtar ni med den ni är intresserad av?

• Peter Andersson

Heej 
    Det är ganska svårt att avgöra om man flörtar med dig eller inte, därför ska du själv känna av situationen och få reda på hur saker och ting ligger till.
    jag har några tips till dig som kan hjälpa dig med att se om man flörtar eller inte.
    Om han använder sig av dessa tipsar där nere så flörtar han med dig tycker jag. 

1. Lätt beröring

Rör tjejen lätt på handen, armen eller axeln samtidigt som ni pratar, borsta bort damm från hennes axel eller ?råka? snudda hennes ben med dina om ni sitter intill varandra. Om du går fram till henne eller blir introducerad av en vän, skaka hand när du presenterar dig så har du redan där tagit första steget till beröring.

2. Le
    Visa med hela munnen hur du känner och le antingen ofta eller extra länge när du ser på henne. Ett leende skapar alltid positiva känslor och du får i princip garanterat ett leende tillbaka.

3. Skratta
    Skratta åt hennes skämt. Visa att hon gör dig glad och gärna vill spendera mer tid i hennes sällskap. Äkta skratt lättar upp situationen och skapar en lättsam och härlig stämning. Om ni står/sitter i en grupp eller om hon finns på andra sidan rummet, se till att skapa ögonkontakt med henne varje gång du skrattar åt något. Det skapar lätt en känsla av att du vill dela glädjen med henne.

4. Blinka
    En klassiker, blinka med ena ögat som en lekfull flirtmarkör. Bör endast användas med en portion humor och ett stort leende!

5. Skapa intensiv ögonkontakt
    När du får ögonkontakt, håll kvar blicken lite längre än normalt (ungefär fem sekunder är lagom för att skapa flirtstämning) och gör gärna om proceduren flera gånger. Förändra känslan i blicken genom att le, samtidigt slicka dig om läpparna eller göra något helt annat under tiden, som att ta upp plånboken för att betala din öl i baren. Om du känner dig extra lekfull, kör en outtalad ?arga leken? och se vem som först släpper blicken eller börjar skratta.

6. Använd läpparna
    Slicka dig om läpparna eller bit dig litegrand i underläppen, det gör att du riktar uppmärksamheten till dina läppar och medvetet eller undermedvetet skickar signaler om att låta era läppar mötas för en kyss?

7. Visa intresse och öppenhet med kroppsspråket
    Se till att din kropp är helt vänd mot henne och ha ett öppet kroppsspråk ? inga korsade armar eller ben. Om ni står upp, låt dina fötter peka mot henne. Allt detta kan du göra även om du pratar med någon annan, då signalerar du ändå vem ditt intresse är riktat mot ?egentligen?. För att öka intensiteten, luta dig framåt mot henne eller ta några steg närmre.

8. Kom närmare
    Om du ser till att hamna lite innanför den normala privata sfären skapar du enkelt en intim och flirtig känsla. Det kan du till exempel göra genom att ta ett steg närmare och viska en ?hemlighet? i hennes öra, luta dig framåt medan ni pratar eller visa henne något på din mobil så att hon måste luta sig mot dig.

Svar på tråden Killar hur flirtar ni?