Det är det kniviga med flirtar precis som du säger att det ges ett visst utrymme som även är oskyldigt.
Får du alltid positiv respons av dina flirtar? :)
Tycket du inte det är pinsamt att flirta med någon du halvkänner och om det inte skulle besvaras? :) ex. Hålla kvar blicken extra länge så att den andre märker att blicken betydde mer än just bara en blick?
Jag känner ju denna mannen i fråga lite grann. Han är rätt blyg med mig och ställer oftast stängda frågor varpå jag upplever att han kanske inte vill veta mer än ja/nej. Men har märkt på sistone att när jag frågar honom så skiner han verkligen upp och pratar på! Kanske är han bara osäker men detta har gjort att jag misstrott hans blickar.
Men vi har verkligen haft dessa intensiva blickarna mellan oss när vi vart själva. Tiden bara stannar och det tänder till i luften på nåt vis. Det är alltid jag som viker med blicken- Gud vad skulle jag göra?! :) kan ju inte riktigt kyssa han! Tänk om han "bara tittar"?!
hur kan man mer märka om en kille är attraherad/intresserad? Trots tiden uppstår dessa "intensiva ögonblicken" fortfarande.
Anonym (Ögonkast) skrev 2015-01-05 22:55:07 följande:
Ja, det är ju det som är problemet med flirter, att dom är så flyktiga. Och det finns ett visst utrymme, ett "window of opportunity". Och missar man det är det kört. Han tyckte säkert att ni hade nåt på gång, och jag är övertygad om att det var ömsesidigt. Men eftersom du (ni?) inte gick vidare, så backade han. Ni hade ett ögonblick, och det försvann. Och då har han taggat av och trappat ner. Och det är svårt att få en sån grej att lyfta om man har varit där och missat utrymmet att agera.
Man kan inte hålla en sån spänning i luften hur länge som helst. Ett halvår av flirtande är väldigt mycket. Och det är jobbigt att ha den spänningen mellan sig så länge. Antingen agerar man, eller så gör man det inte. Och jag tror dom flesta killar uppfattar det där gensvaret ganska snabbt. Får man inget gensvar så går man bara vidare. Har det inte hänt nåt på ett halvår så kommer det inte att hända nåt. Tycker säkert han. Och vill du få det att lyfta får du nog vara lite tydligare, eller gå ett steg längre än bara flirtande.
Och ja, jag har ingen aning om hur man går vidare... :) Jag är väldigt bra på att flirta, och att hålla den typen av spänning i gång. Hur man går vidare är över min nivå. Jag har faktiskt inte en jävla aning. Sorry, jag är inte bra på sånt. Däremot är jag en jävel på att flirta. Och jag tycker det är kul. Det är sånt som får dagen att kännas levande.
Jag kan flirta med en helt okänd tjej jag bara möter och går förbi på stan. Vi tittar på varandra, flirtar, det blixtrar till. Båda går förnöjsamt vidare. Tio steg längre bort vänder jag mig om, hon har gjort samma sak, och våra blickar möts igen, och det blixtrar till. Då vet man att man är home free. Grejen är att få dom att vända sig om efteråt. Då vet man att man är hemma...
Och varje gång jag är ute och dansar brukar det vara en fyra fem tjejer som flirtar med mig. Och det är kul. Och det känns bra. Och det ger mig glädje. Men det behöver heller inte betyda så himla mycket. Flirter är roliga just för att dom kan betyda väldigt mycket, men också inte behöver betyda någonting alls. Man behöver inte lägga någon större vikt vid dom. Och det är därför man kan slösa med dom.
Men att ta det vidare? Nej, det är jag faktiskt inte bra på. Någon som är bättre än mig får gärna fylla på den här tråden. Jag behöver också få veta.... :)