• Mickaelaalkesjo

Syskon på bb!?

Hej alla föräldrar eller blivande föräldrar. 
    Jag är gravid i vecka 32 (31+4) med en liten lillebror och nu har tankarna börjat snurra inför förlossning och bb. 
    Vi har ordnat barnvakt men jag har aldrig sovit utan min 3åriga dotter och vill inte behöva göra de när lillebror kommer heller så min fråga är FÅR HON STANNA MED MIG OCH PAPPAN PÅ BB PÅ HUDDINGE SJUKHUS? ELLER FINNS DE NÅGOT ANNAT BB I STHLM SOM TILLÅTER DET?

Tack/ Mickaela Glad

• Svar på tråden Syskon på bb!?
  • Rainbow Dash

Vi fick bo i familjerum på Danderyds sjukhus med vår tvååring och nyfödda bebis. Då föddes ju lillasyster på dagen och så kom storasyster till bb på em och stannade kvar.

Vet ej hur det är på Huddinge dock.

• Mickaelaalkesjo

Åå då får dom alltså stanna på Bb Stockholm? 
    Om hon inte får vara kvar på Huddinge väljer jag Danderyd ist Flört

• Rainbow Dash

Detta var vanliga Danderyds sjukhus inte BB Stockholm. Där vet jag inte hur det är tyvärr.

• viseversa

Tror det är mer ett undantag än en regel. Jag tror INTE syskon får stanna. Har fött fyra barn och syskonen fick komma på besök men sen gå hem igen. Du får väl ringa och fråga ts.

• minerva123

Då är BF någongång i februari. Tyvärr brukar många BB-avd vara stängda för syskon just under den perioden pga RSV. Så även om syskon vanligtvis kan få följa med så är det inte osannolikt att det blir stopp ändå pga årstiden. Jag är själv i v 33 med syskon på snart 2 år och vi kommer att lösa det så att pappan sover hemma med storebror och min syster sover med mig på BB (jag kommer att snittas så det är ju lättare att planera). Sett till en livstid så är 1-2 nätter ingenting.

• Judiths

När jag födde mitt barn på Huddinge var det andra som hade syskon med på rummet. En barnmorska berättade att de har familjerum så att hela familjen kan sova över. Jag har bara ett barn än så länge så jag har annars själv ingen erfarenhet.

• Mickaelaalkesjo
    Judiths skrev 2015-01-06 09:50:52 följande:

När jag födde mitt barn på Huddinge var det andra som hade syskon med på rummet. En barnmorska berättade att de har familjerum så att hela familjen kan sova över. Jag har bara ett barn än så länge så jag har annars själv ingen erfarenhet.

jag hoppas, kan jag ringa förlossningen och fråga eller vart ska jag ringa? 
    Glad
  • Mickaelaalkesjo
    minerva123 skrev 2015-01-06 09:45:31 följande:

Då är BF någongång i februari. Tyvärr brukar många BB-avd vara stängda för syskon just under den perioden pga RSV. 

Det står på hemsidan att syskon är de enda som får komma in på avdelningen, står ingenting om att det är stängt för dem under en period.
  • Mickaelaalkesjo
    viseversa skrev 2015-01-06 09:34:21 följande:

Tror det är mer ett undantag än en regel. Jag tror INTE syskon får stanna

4 syskon kanske är lite annolunda än 1. Vet du vart man kan ringa?

• Mickaelaalkesjo
    viseversa skrev 2015-01-06 09:34:21 följande:

Tror det är mer ett undantag än en regel. Jag tror INTE syskon får stanna

4 syskon kanske är lite annolunda än 1. Vet du vart man kan ringa?

Svar på tråden Syskon på bb!?