Inlägg från: Mickaelaalkesjo |Visa alla inlägg
  • Mickaelaalkesjo

Syskon på bb!?

Hej alla föräldrar eller blivande föräldrar. 
    Jag är gravid i vecka 32 (31+4) med en liten lillebror och nu har tankarna börjat snurra inför förlossning och bb. 
    Vi har ordnat barnvakt men jag har aldrig sovit utan min 3åriga dotter och vill inte behöva göra de när lillebror kommer heller så min fråga är FÅR HON STANNA MED MIG OCH PAPPAN PÅ BB PÅ HUDDINGE SJUKHUS? ELLER FINNS DE NÅGOT ANNAT BB I STHLM SOM TILLÅTER DET?

Tack/ Mickaela Glad

• Svar på tråden Syskon på bb!?
  • Mickaelaalkesjo

Åå då får dom alltså stanna på Bb Stockholm? 
    Om hon inte får vara kvar på Huddinge väljer jag Danderyd ist Flört

• Mickaelaalkesjo
    Judiths skrev 2015-01-06 09:50:52 följande:

När jag födde mitt barn på Huddinge var det andra som hade syskon med på rummet. En barnmorska berättade att de har familjerum så att hela familjen kan sova över. Jag har bara ett barn än så länge så jag har annars själv ingen erfarenhet.

jag hoppas, kan jag ringa förlossningen och fråga eller vart ska jag ringa? 
    Glad
  • Mickaelaalkesjo
    minerva123 skrev 2015-01-06 09:45:31 följande:

Då är BF någongång i februari. Tyvärr brukar många BB-avd vara stängda för syskon just under den perioden pga RSV. 

Det står på hemsidan att syskon är de enda som får komma in på avdelningen, står ingenting om att det är stängt för dem under en period.
  • Mickaelaalkesjo
    viseversa skrev 2015-01-06 09:34:21 följande:

Tror det är mer ett undantag än en regel. Jag tror INTE syskon får stanna

4 syskon kanske är lite annolunda än 1. Vet du vart man kan ringa?

• Mickaelaalkesjo
    viseversa skrev 2015-01-06 09:34:21 följande:

Tror det är mer ett undantag än en regel. Jag tror INTE syskon får stanna

4 syskon kanske är lite annolunda än 1. Vet du vart man kan ringa?

• Mickaelaalkesjo
    viseversa skrev 2015-01-06 19:29:56 följande:
    Va? Vad menar du. När jag födde ANDRA barnet hade jag väl inte 4 barn ellerhur? Då skulle det ju bara vara ett syskon med på bb men vi fick inte det ändå.

Du ringer sjukhuset du ska föda på och frågar såklart. Ring bb avd på en gång.

Ne såklart men tolkade det som de va nu sista gången. Vilket sjukhus var du på?
    Ok tack, då ska jag göra det Glad

• Mickaelaalkesjo
    Rainbow Dash skrev 2015-01-06 02:23:23 följande:

Detta var vanliga Danderyds sjukhus inte BB Stockholm. Där vet jag inte hur det är tyvärr.

Jaha trodde de var Bb sthlm som var Danderyds bb, se vilken koll man har
    Var ni nöjda med Danderyd? Får alla ha syskon kvar eller är de i enskilda fall?
  • Mickaelaalkesjo
    minerva123 skrev 2015-01-06 14:03:43 följande:
    Tyvärr är det ingenting någon kan veta på förhand. Det beror helt på hur aggressiv RS-säsongen blir. När vi låg på BB med ettan (också i februari) gick det bra med besök och syskon till en början, men pga RSV stängdes avdelningen för alla besök inklusive syskon från en dag till en annan. Det är ju en medicinsk bedömningsfråga ansvarig läkare gör och syftet är ju bara gott (dvs att skydda alla ömtåliga nyfödingar).
    Ja och det är väl isf bra för alla små bebisar, bara de att de gör ont i mitt mamma hjärta o lämna bort min stora prinsessa. Livrädd att hon ska känna sig botrglömd och utanför
  • Mickaelaalkesjo
    Alexi skrev 2015-01-06 22:21:09 följande:
    På Danderyd om man hamnar på BB och inte på patienthotellet (på BB är mer vårdkrävande bebis eller mamma) så kan det ju vara delade rum med andra. Har svårt att tro att syskon kan vara där då.
    Fast hon skrev ju att hon fick ha syskonet med när hon låg på vanliga Danderyds Bb
  • Mickaelaalkesjo
    Rainbow Dash skrev 2015-01-06 23:10:22 följande:

Ville bara påpeka tidigare att det var Danderyds förlossning jag födde på och inte BB Stockholm som också finns på samma sjukhus. Därför skrev jag vanliga bb. Förlåt om det förvirrade till det.

Okej då förstår jag Så de är till BB sthlm jag ska ringa och fråga om dom kan garantera mig?
  • Mickaelaalkesjo
    Alexi skrev 2015-01-06 22:40:22 följande:
    Fast hur ska du göra under själva förlossningen? Säg att ni behöver in och föda mitt i natten, ska ni rycka med syskonet då? Och om förlossningen tar 24 timmar? Det är ju ganska lång tid man behöver planera för som inte har med eftervården att göra, och under en förlossning har barn verkligen inget på sjukhuset att göra.

Och jag tror det är viktigare med hur hon känner under de kommande månaderna efter att syskonet är här, än just själva den eller de nätterna. Vi hade barnvakt över natten för första gången två månader innan lillebror kom och sen för andra gången när lillebror föddes. Supernervöst innan förstås. Men gick utmärkt.
    Men gud vilken dum kommentar, såklart vi inte tar med henne till förlossningen!
    Men när lillebror är ute och allt är bra så vill vi dela detta med henne även på bb och som sagt har jag inte sovit utan henne och vill helst inte behöva göra det OM nu förlossningen inte sätter igång på natten o pågår i 24 timmar som du yttrade dig om.
Svar på tråden Syskon på bb!?