• missis

vid vilken ålder är man en tant/gubbe??????

hur länge tycker ni man säger tjej/kille???? vid vilken ålder är man en tant/gubbe???

bara lite nyfiken på era åsikter

• Svar på tråden vid vilken ålder är man en tant/gubbe??????
  • lill linda 82

alltså jag säger det (mest på skoj) till folk i min ålder o alla andra oxå... tant/farbror har ingen ålder enligt mig.

• Bumblebina

Jag har alltid sagt att då man får sin första åldersnojja/ålderskris (tex inför att fylla jämnt) fyller man också gubbe/tant. Det förde med sig att min man fyllde gubbe när han fyllde 20...:D Dvs snart tio år sedan. Jag har dock inte fyllt tant ännu...

• bigmacoco

Känner tantiga 25-åringar, och tjejiga 50-åringar så det sitter helt och hållet i sättet att vara på än i biologisk ålder.

Men för skoj skull (vad jag generellt tycker):

Tant ca 70
    Gubbe ca 65

• Lillan7704

Man blir inte äldre än man gör sig.... =)

• Mea

Vissa föds kärringar och andra blir det aldrig.

• lilla mej

det beror pa hur gammal man ar som svarar, nar jag var runt 10 sa jag alltid tanten, karringen osv till tjejer runt20 och upp

nar jag blev 20 var det fran 35 och upp.....

nu e jag 30 och tycker jag ar fortfarande tjej och min mamma en dam/kvinna. 52 ar, mormor 71ar en damtant .

vet inte vad jag tycker nar jag ar 40.....

• maalisen73

Har mer med inställningen till livet att göra än den biologiska åldern, den dagen du slutar vara nyfiken på livet och bara gnäller då är klockan slagen, vissa föds sådana andra går genom livet utan att bli tantiga eller gubbiga!

• ellumeah

maalisen73 : det har du nog rätt i faktiskt!

• en glad

"Gubbe" säger man väl till små killbebisar

Och tant har väl inte heller med ålder att göra i första hand, utan mer attributen? "Tantvarning" kan man ju råka ut för väldigt tidigt... eller?

• annca

Tant/gubbe blir man inte förrns man beter sig som en sådan! Dvs i tonåren för en del, aldrig för andra!

Svar på tråden vid vilken ålder är man en tant/gubbe??????