• Mathy

Skriva C/O utan att vara registrerad på adressen.

Detta kanske hamnar helt fel men:

Jag passar en väns hus ett tag fram över och jag behöver beställa kurslitteratur. Kan jag använda adressen hit med mitt namn och skriva C/O utan att det blir problem? Jag vill inte chansa eftersom böckerna kostar en del och jag är en fattig student.

• Svar på tråden Skriva C/O utan att vara registrerad på adressen.
  • Anonym (Nej)
    Mathy skrev 2015-01-06 12:11:29 följande:

Detta kanske hamnar helt fel men:

Jag passar en väns hus ett tag fram över och jag behöver beställa kurslitteratur. Kan jag använda adressen hit med mitt namn och skriva C/O utan att det blir problem? Jag vill inte chansa eftersom böckerna kostar en del och jag är en fattig student.

Det fungerar inte i alla kommuner, så jag hade inte chansat!!

När jag skickade till umeå på så sätt så fungerade det, men när jag gjorde samma sak till stockholm så fungerade det inte.
  • Nyfikna72

Vad skulle olika kommuner ha med det att göra? De sorterar ingen post och co adresser ska fungera oavsett om man är skriven där eller inte.

• Anonym (Nej)
    Nyfikna72 skrev 2015-01-06 12:41:00 följande:

Vad skulle olika kommuner ha med det att göra? De sorterar ingen post och co adresser ska fungera oavsett om man är skriven där eller inte.

Jag ville bara informera om det som hände mig. Kommun, stad, län, onödigt att märka ord. Det fungerar olika i olika delar av landet uppenbarligen så därför hade jag inte chansat med dyra böcker.

Det fungera heller inte om man tex under semestern tillfälligt hyr en stuga eller hus och någon annan skickar ett vykort med adressen till stugan och mitt namn på. Då kommer det inte fram.
  • Nyfikna72