• Angel D

Relation med psykolog

Det är inte ovanligt att patienter får känslor för sin psykolog.

Du gjorde helt rätt i att sluta ha honom som psykolog. Han däremot gör fel som vill börja dejta en patient.

Klart som tusan att din man blev arg och svartsjuk men han får allt ta och besinna sig.

Du har rätt att röra dig utanför hemmet utan att vara övervakad.

Däremot tror jag inte att det är en bra idé att träffa den psykologen igen. Skicka ett mejl och tala om varför du inte kan träffa honom och låt din man läsa det så han ser att du inte tänker vara otrogen.

Föreslå parterapi för din man för ni kan behöva hjälp att ta er igenom detta.

Ni behöver lugna ner er rejält båda två innan ni säger eller gör något ni kommer att ångra.

• Angel D

Jag skulle inte rekommendera det och din psykolog borde veta bättre. Det är liksom bland det första de får lära sig på utbildningen. Han har faktiskt brustit rejält i sin yrkesroll.

• Angel D

Tror du kan ha rätt där fundersam2. Jag får dåliga vibbar av denna "psykolog"

• Angel D

Psykologen såg sin chans helt enkelt. Han vet att du är svag och han vet vilka knappar han ska trycka på. Mitt råd. Glöm honom och gå vidare.

• Angel D

Att ha en relation med någon som utnyttjar en är väldigt destruktivt! Lyssna på din man i detta fallet. Han försöker faktiskt skydda dig. Markera för psykologen att du insett att han inte hjälpt dig, snarare tvärtom. Tala tydligt om att ni inte ska ha NÅGON kontakt med varandra igen och se sedan till att gå i par terapi. Förbered dig också på att den terapeuten kan bli väldigt upprörd över "kollegans" oprofessionella beteende. Han sätt solkar ned en hel yrkeskår . Jag hade övervägt att göra en anmälan till psykologförbundet (heter det så?) så att de kan avgöra om han bör ha kvar sin licens. Det kan vara så att han gjort så här förr och därmed redan har en varning på sig.

Jag ingen som helst förståelse eller respekt för en människa som utnyttjar de som står i beroendeställning till dem. Det är fruktansvärt lågt och egoistiskt beteende och passar sig absolut inte för en psykolog! 

• Angel D

Nej, du har inget som helst ansvar för att det har gått så här långt. Det ligger helt och hållet på honom. Han borde avsagt  sig sitt uppdrag som din psykolog med en gång som du visade att du överförde känslor på honom! Ju mer du berättar desto mer säker blir jag på att han såg sin chans att få en eftergiven kvinna och tog den. Varje gång du nämnt för honom att du inte tycker om hur det artat sig så vänder han på det för att du ska få dåligt samvete. Han skjuter över skulden  på dig fast ansvaret är helt och hållet hans!!

Han spelar dig som ett instrument!

Han inser att han är rökt och försöker nu att skydda sig själv allt han kan för han vet att hans licens kan ryka.

Han är utbildad, han känner dig väl och vet precis vad han ska säga och göra för att du ska tycka synd om honom och ta på dig skulden för något han skulle ha sett till att det inte hänt!

Blir mer och mer förbannad över att det finns sådana människor i det yrket som utnyttjar människor som kommer till dem för att få hjälp!

Förstår absolut att din man är förbannad. Är inte långt ifrån att psykologen hjärntvättat dig. Jag vet, det är att ta i lite men den jäveln visste precis vad han gjorde!!

• Angel D

NEJ, DU HAR INTE STÄLLT TILL DET FÖR HONOM. HAN HAR STÄLLT TILL DET FÖR DIG!

Din man känner sig sviken givetvis men mest är han förbannad på psykologen.

Kontakta en par terapeut i morgon!

Du har ju visat din man att du valde honom genom att berätta det. Han vill skydda dig. Kärleken finns där ni behöver bara hjälp att komma igenom detta. Sluta ta på dig skulden!!! Lägg den där den hör hemma!! 

Svar på tråden Relation med psykolog