• Anonym (o)

Relation med psykolog

Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 17:50:05 följande:

Han försökte flera gånger få mig att prata med honom, men nu har jag inte hört av honom sedan igår. Han vill att vi reder ut vad som hände, och han säger att han vill hjälpa mig att må bättre, jag blev ju ganska upprörd. 

Han kommer nog att återkomma med ett nytt förslag på ett möte, och jag pendlar mellan att känna förtroende för det samtidigt som jag är skräckslagen för att han ska överge mig i detta utan att ta ansvar för mina känslor.

varför blev du arg på honom?

Hur gammal är han?

Är du kär i honom?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 18:09:20 följande:

Jag upplevde att han inte fanns där för mig, trots att han hade lovat mig det.

Han är några år äldre än mig. Jag känner starkt för honom, men vet ju inte riktigt vad som är äkta känslor och vad som är överföring.

På vilket sätt fanns han inte där för dig?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 18:17:06 följande:

Vi hade kommit överens om att han skulle höra av sig till mig när han reste bort. Han dröjde ganska länge med detta, sedan sa han att han var förvirrad över situationen, och jag kände mig jättesviken, fullständigt bedrövad blev jag.

Så han dumpade dig?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 18:21:27 följande:

Han visste hur mycket jag behövde honom, lovade att han skulle finnas där för mig privat. Visste någonstans inom mig att han aldrig skulle kunna fullfölja det. Tycker du det finns grund för anmälan?

Varför trodde du inte att han skulle finnas där för dig?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 18:34:53 följande:

Han är legitimerad och har varit verksam i ca 15 år. Jag känner mig hemsk att anmäla honom, men är samtidigt väldigt besviken på att han har lovat att inte överge mig och sedan inte tar ansvar för det. Han har påstått att han har besvarat mina känslor, att han tycker om och längtar efter mig. Faktum är att jag har spelat in en del av våra samtal, vilket jag gjorde för att verkligen intyga mig själv om att jag inte fantiserade eller något.

Om han jobbat i 15 år så måste han vara bra mycket äldre än dig. Du var väl 26 ?

Ska du anmäla honom?

Han sa ju att han har känslor för dig. Varför då besviken?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 18:58:53 följande:

Nej jag är bara 6 år yngre än honom. Han sa att han hade känslor, men jag kände det inte, åtminstone inte som motsvarade mina. Det var som att han uppmuntrade mig att klänga mig fast vid honom, för att han mådde bättre av det. Jag kände mig väldigt utsatt i det.

Kommer du anmäla honom? Vad händer nu?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-06 19:30:00 följande:

Blev så upprörd av alla inlägg, så jag kontaktade honom. Han är hemma efter tio om jag vill prata. Vet ingenting just nu.

Berätta för oss hur det går! Vad ska du däga honom?
  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-07 09:29:42 följande:

Jag ångrade mig. Vet inte vad jag ska säga honom egentligen. Jag vill att han ska säga att han inte svek mig, men det finns ju inget alternativ egentligen.

Gick till min man och fick tröst. Han säger att det inte är mitt fel, och att det hela inträffade för att jag är så oemotståndlig. Detta ska han säga 10 ggr om dagen tills jag kommer över det här. Tack gode gud för att jag har honom!

Har du kommit över psykologen? Har han hört av sig? Håll oss uppdaterade.
  • Anonym (o)
    Anonym (Samma?) skrev 2015-01-07 11:06:37 följande:

Då är det inte samma, han jag tänkte på har ett efternamn som börjar på en annan bokstav. I korthet: det hade inte gått lika långt som när det gäller er, men vi hade pratat i liknande banor. Vi fick nog båda kalla fötter och det blev rätt obehagligt mot slutet. Jag kände mycket skam och ville helst låtsas som ingenting först. Sen blev jag arg och kontaktade faktiskt hans chef. Jag ville ibte anmäla själv (som sagt, skammen) men ev skulle arbetsplatsen göra det. Det senaste jag hörde var att han är sjukskriven.

Vad hände?
Svar på tråden Relation med psykolog