Inlägg från: Singoalla14 |Visa alla inlägg
  • Singoalla14

Anhörig/spelmissbruk

Hej!

Jag har levt ihop med min pojkvän/sambo i 3 år och ganska nyligen har det uppdagats hur stort hans pengarspelmissbruk är. Till detta hör ett nätverk av lögner. Jag har tidigare vetat att han spelat men nu fått en bild över alla återfall, brottsliga ekonomiska handlingar, bortspelade arv osv. Han har vad jag vet inte tagit något från mig och har på många andra sätt visat att jag är den stora kärleken, den han vill ändra sig för.Han är klar över problemet själv och ska snart in i behandling 8 v. Han bekostar den med sina sista sparpengar. Jag har även fått ansvar för hela ekonomi , konton osv. Till saken hör också att vi väntar vårt första barn. Jag söker personer med erfarenhet av problematiken att bolla min livssituation med och tex få tips om eventuella fällor.

Kram och kämpa på <3

• Svar på tråden Anhörig/spelmissbruk
  • Singoalla14

Leoni och anonym, allt det där står klart för oss båda. Han ska in på behandling redan idag och vi pratar rakt om att det finns stora lögner.

Leoni, hur ser er historia ut? Hur hjälpte behandlingen? Hur har allt påverkat ert liv och förhållande?

Anonym: berätta gärna din historia samt på hur du ser på fin återfallsrisk idag?

Kram

• Singoalla14

Mm förstår. Tack:) sambon är i alla fall inne på behandlingshem sen igår. Nu återstår bara en massa frågor om att ta konsekvenser osv. Tex erkänna brott och förlora sitt jobb? Ta konsekvenser som en man eller fortsätta fly?

Kämpa på!

Svar på tråden Anhörig/spelmissbruk