• Anonym (hm)

Låtsaspistol?

Var kan man få tag på en låtsaspistol som ser någorlunda realistisk ut? Har inte tänkt att råna/hota någon utan bara ha den med mig när jag går ut med vovven på natten. Bor i ett ganska otryggt område.

• Svar på tråden Låtsaspistol?
  • The TARDIS

Skulle nog tycka att det var bättre att du skaffade dig självförsvarsspray och överfallslarm eller liknande istället.

• konnigulden

Situationen kan lätt eskalera riktigt illa om du kommer med ett sådant tomt hot.

Skulle som föregående skribent rekommendera dig att antingen ha något som verkligen har en reell effekt (pepparspray, larm) - eller skippa hela grejen helt. 

• Anonym (hm)
    The TARDIS skrev 2015-01-06 21:23:17 följande:
    Skulle nog tycka att det var bättre att du skaffade dig självförsvarsspray och överfallslarm eller liknande istället.
    konnigulden skrev 2015-01-07 00:06:59 följande:
    Situationen kan lätt eskalera riktigt illa om du kommer med ett sådant tomt hot.

Skulle som föregående skribent rekommendera dig att antingen ha något som verkligen har en reell effekt (pepparspray, larm) - eller skippa hela grejen helt. 
    Tack för tips! Jo, det skulle jag iofs kunna göra.
    Men något måste jag ha, för jag vill inte gå ut om jag inte kan försvara mig med något. Har ju vovven men vet inte hur kan skulle reagera i en sån situation.
    Just nu går jag med kniv i fickan, inte så bra kanske.

• Anonym (U)

Airsoft vapen eller replikor. Hobbex brukade kränga replikor back in the day.

Dock tycker jag det är en dålig ide.

Börja träna kampsport istället.

• The TARDIS
    Anonym (hm) skrev 2015-01-07 00:11:12 följande:
    konnigulden skrev 2015-01-07 00:06:59 följande:

Tack för tips! Jo, det skulle jag iofs kunna göra.
    Men något måste jag ha, för jag vill inte gå ut om jag inte kan försvara mig med något. Har ju vovven men vet inte hur kan skulle reagera i en sån situation.
    Just nu går jag med kniv i fickan, inte så bra kanske.

Eh..nej. Man får inte bära vapen på allmän plats, och dit räknas kniv, med några få undantag.
  • Anonym (hm)
    The TARDIS skrev 2015-01-07 00:40:45 följande:
    Eh..nej. Man får inte bära vapen på allmän plats, och dit räknas kniv, med några få undantag.
    Jag vet. Men hur stor är risken att polisen skulle stoppa mig och rota i mina fickor? Jag tar gärna straffet om jag nu skulle behöva använda den mot någon, vilket jag tvivlar på. Men jag har den där eftersom det känns tryggt. 

Att bara flytta är ju knappast enkelt, då skulle jag ju gjort det för längesen. Det är knappast så att tanken aldrig slagit mig. 
Svar på tråden Låtsaspistol?