Inlägg från: Powderpuff |Visa alla inlägg
  • Powderpuff

Göteborgare!! Se hit!!

Står inför skolval till hösten. Ni som bor i Linnéområdet... Vart går era barn i skolan? Bra/dåliga erfarenheter?

• Svar på tråden Göteborgare!! Se hit!!
  • Powderpuff

Skriv här om ni vill vara anonyma. Missade den i första tråden

• Powderpuff

Tack för ditt svar! Har också fått dåliga vibbar av fjällskolan så den har jag räknat bort lite. De som verkar mest intressant för tillfället är oscar fredrikskolan och kanske hagaskolan. Magkänslan säger den förstnämnda men...

• Powderpuff

Vi har varit på hagaskolan och oscar fredrik. Magkänslan säga oscar fredrik så de blev vårat förstahandsval. Verkade vara en väldigt bra rektor där iaf. Får hoppas på att de blir bra. Mitt största problem är att jag gärna inte vill att dottern hamnar med framförallt en av de tidigare förskolekompisarna. Så nu är frågan om jag ska prata med skolan om det eller skita i det.

• Powderpuff
    buggi skrev 2015-02-04 23:19:30 följande:

Skickar du in ansökan med vanlig post kan du skriva i marginalen vem du vill att varnet ska hamna med eller inte. De lyssnar också på vad förskolan säger, så prata med dem.

Vi har ett barn på Oscar Fredrik. Rektorn är kanske inte ngn höjdare, men skolan är fylld av mycket kompetent, klok och erfaren personal.

Trivselfaktorn är hög, och det är nolltolerans mot mobbing etc. Där är personalen väldigt bra, närvarande och klok. Man är också mkt noga med att säkra baskunskaperna - såsom läskunnighet, matte etc. 

Däremot är det för många barn i för trånga klassrum, exv får de dela krokar och fack i de äldre klasserna och det är för få grupprum. Barnen gillar maten i Bamba.

Man satsar resurserna på skolan, så fritids håller inte lika hög kvalitet som skolan.

Det är högt i tak och tolerans mot olikheter (nyanlända flyktingar, regnbågsfamiljer, psykiskt sjuka föräldrar, superrika familjer, det spelar ingen roll.

Bild och Form skulle jag undvika, det är en skola som brottas med många problem. Vi stod själva i kö där men är mycket nöjda över att vi inte tackade ja till platsern.

Tack för ditt svar!! Känns som om vi valt en bra skola faktiskt. Så bra de kan bli i den här delen av stan.
Svar på tråden Göteborgare!! Se hit!!