Kraftiga magsmärtor v.30 ->
Hej! Jag har också haft mycket ont i magen, på många olika sätt, denna graviditet (nr 2, v 32+4) och ringt in massor av gånger för att rådfråga, åkt in ett par ggr för att kolla. Just smärtan på höger sida och in mot mitten av blygdbenet så att säga, har jag också haft i perioder. Mitt kommer ofta när jag rör mig, inte nödvändigtvis mycket (för det kan jag knappt ;)), utan exempelvis när jag går vanligt, vänder mig i sängen mm, ibland viker jag mig dubbel, får stanna upp och andas och det är ömt efteråt. Förklaringen har då varit att det är ligamenten... Jag har tidigt blivit trött på att vara gravid denna gången pga alla mina olika magsmärtor som avfärdas för att vara normala eller för att inget hittas. Nej, sen kan de säkert inte göra mer alltid, eller sitter inne med alla svar på allt, men jag har känt mig dåligt bemött när jag ringt i/åkt in, som att de dumförklarar och minimerar mig och tycker jag är nojjig osv... Å det är väldigt tråkigt för nu drar jag mig väldigt för att ringa in (av även andra orsaker) pga det bemötandet.
Nu vet jag inte om det kan vara ligamentsmärtor du har TS men det är en av de förklaringarna jag fått. :)