Gastric bypass 2015
Vill så gärna göra, men hör olika besked från vänner som gjort ang hur man går tillväga.
Är det bäst att ringa sin vårdcentral o boka tid hos en läkare??
Vill så gärna göra, men hör olika besked från vänner som gjort ang hur man går tillväga.
Är det bäst att ringa sin vårdcentral o boka tid hos en läkare??
Tack :)
Vad är det för frågor läkaren ställer? Är det speciella krav man måste uppfylla??
Jag har varit hos läkaren som sa att jag absolut behövde operationen, hade sån tur att komma till en läkare som själv gjort op :)
Hon skulle skicka remiss till Aleris i Landskrona. Idag fick jag brev från dem där de skrev att de skickade mig vidare till Aleris i Lund eftersom de inte skulle kunna hålla vårdgarantin på tre månader.
Är det någon som har erfarenhet från Aleris i Lund?
Det beror nog helt och hållet på var du bor.
Jag var på infomöte i Lund hos Aleris och fick samtidigt träffa kirurg och fick dessutom datum för op. Allt på samma dag. :))
Tack :). Räknar ner just nu tills 17/8, o går på flytande fram tills op :))
Har kört lite olika, provat ut de smaker jag tyckte bäst om. Det m viktnedgången är olika, i Lund på Aleris fick jag besked om att gå ner 5% av min vikt.
Jag började 4 veckor innan OP med att utesluta onyttiga saker. Åt mest sallad o kött o inte så stora optioner. I måndags började jag med pulver eftersom jag har OP 17/8.
Man får experimentera sig fram helt enkelt.
Lycka till :))
Silverströssel, antagligen har du redan löst problemet, kan tipsa om Cilaxoral, det är droppar du dricker på kvällen, löser upp det uppifrån, förhoppningsvis funkar det att gå på toan på morgonen.
Till dig som skrev att vi inte har ngt innanför pannbenet, varför kommentera idiotiska kommentarer? Mår du bättre då?
Opererad i måndags, 17/8 o mår superbra :))
Lite svårt att få i mig all vätska bara, känns som om man inte gör annat än äter :)))
Jepp, en natt o sen hemgång vid 14 :))
Grattis :)))
Kämpa på :)))
Lycka till :))
Hejsan
Hoppas jag får vara med i denna grupp trots att jag vet inte om jag ev blir opererad detta år. Jag har bett min husläkare om remiss till obesita kliniken. Jag vill få ordning på mitt liv en gång för alla. Hoppas ännu en gång att jag får vara med:)
Jag gick till min VC i april och det skickades remiss. Efter att jag tyckte det drog ut lite på tiden så skrev jag en utförlig egenremiss med info om bakgrund, familjesjukdomar, rädslor och mål..
Fick en kallelse till infomöte för ca en månad sedan, och ska på mötet på torsdag. Vad jag förstått av tidigare inlägg så har man kommit skapligt långt redan då, eftersom de bara kallar de som är aktuella för op..