Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Jag vet inte än om jag får den. Jag ska på möte den 26/1 och förhoppningsvis få veta om jag skulle vara en kandidat.
Skulle inte bli några frågetecken där :/
Min remiss skickades i slutet av april 2014 och fick komma på gruppinformation i maj. Därefter tog det nästan 6 månader innan jag fick kallelse till kirurgen för bedömning. När man kommer på bedömningen så väger och mäter dom för att räkna ut bmi. Man får först en gruppinformationen sen får man träffa teamet en och en. Efter detta så ringer en av sköterskorna upp och berättar om du är godkänd. Då ställs man på kö.
Men det kan självklart vara olika från landsting till landsting...
Ok. Då får man hoppas på att det går lika bra för mig. Mina knän håller på att ge upp så det börjar bli bråttom.
Vilket tillhör du? Jag bor i Östergötland.
Ok, det blir där jag får göra också om jag får ????.
Min rygg är illa också, men de senaste månaderna har knäna börjat pajja, så måste göra något innan de brakar helt. Får man fråga vad du väger och hur lång du är?
Själv är jag 173 och väger ca 125 ????.
Skönt. Jag födde sista barnet i Norrköping och tyckte väldigt mycket om vrinnevi. Min sambo låg inne där 3v också och de var jättetrevliga allihopa.
Hur länge går man på flyt innan?
okey ;)
Nej jag bor strax utanför finspång ,
Nja beror nog på hur man är som person, en utmaning blir det ju självklart. Jag har valt Modifast och är mer än nöjd
jag prova naturdiet först och de smaka skit * ryser*
Modifast är riktigt gott chokladen smakar nästan som puckochokladen och vaniljen har en underton av smörkola..
Dom man får välja mellan är
Modifast - 4 påsar om dagen ( fördelen med denna är att dom har tre olika soppor )
Nuttrilett- 7 påsar om dagen
Allevo- 7 påsar om dagen ( denna är laktosfri)
Naturdiet- 7 påsar om dagen
Sen kan man ju om man vill blanda lite hur man vill från alla sorter, sortera ut sina favoriter så att säga
Ok, får kolla vad som finns och vad som smakar bra
hej! jag ska också göra en gastric bypass operation.. jag ska opereras den 2 feb. Hur sköter ni eran shakes veckor?
Vill så gärna göra, men hör olika besked från vänner som gjort ang hur man går tillväga.
Är det bäst att ringa sin vårdcentral o boka tid hos en läkare??
Tack :)
Vad är det för frågor läkaren ställer? Är det speciella krav man måste uppfylla??
Jag skall göra min GBP den 29/1. Är jätte taggad! Ska bli så skönt. Jag har funderat på detta i många år och nu tog jag tag i det.
Jag fick inte vänta så länge. Var på vårdcentralen den 23/10-14 sen skickade de in remissen. Jag fick mitt infomöte med läkaren, dietisten och sjuksköterskan den 14/1 och när allt var klart frågade läkaren när jag ville bli opererad. Så fort som möjligt sa jag. Fick tid 14 dagar efter. =)
Nu äter jag modifast för att gå ner de kilo som läkaren hade som krav för att operationen skall bli av. Bara 3,7kg så det fixar vi.
Hej! Jag började mitt flyt idag, och har op-tid den 16/2. Också Norrköping! kul att ha hittat en tråd med folk som är i närheten!
Första veckan med flyt avklarad ????ibland känns det bra o ibland skitjobbigt. Hur går det för er andra? Har inskrivningssamtal den 9/2. Har nått målvikten redan o det känns bra. Nån som vet om man har eget rum efter op på vrinnevi?
Ellish! Hur har det gått för dej? Mår du bra o gick operationen fint?