• jjmh

Gastric bypass 2015

Jag har äntligen fått ett operationsdatum 18/3 efter ungefär 18 månaders utredning!

Jag är nu inne på dag 5 av totalt fyra veckors flyt. Än så länge har det gått bra, jag tycker Modifast shaken är goda, men fyra veckor känns som en evighet! Jag ska gå ner 13kg på den tiden...

Men nedräkningen är igång, jag trodde aldrig det skulle bli min tur!

• jjmh

Oj... Blev operationen iställd på operationsdagen? Det måste vara fruktansvärt jobbigt! Jag skulle bog bryta ihop! Vad var det för prov som inte var bra? Hoppas verkligen du får ett nytt datum snart och att det går bra!

Ellish skrev 2015-02-07 20:57:04 följande:

Operationen blev inställd tyvärr :( något prov som inte var okey.. får svar på måndag om ny tid..

• jjmh

Härligt! Hur lång väntetid är det nu i Uppsala? Hur lång tid har utredningen tagit? Jag gjorde min utredning i Uppsala men när väl Västerås tog över gick det väldigt snabbt att få en operationstid!

Minimajs skrev 2015-02-22 18:17:57 följande:

Hej allihopa!

Jag är sen några veckor tillbaka godkänd för en gbp i Uppsala så nu väntar jag "bara" på att ett brev om op tid ska dimpa ner i brevlådan. Kommer då också få en tid ca 2v innan op att ha ett möte med kirurg och narkosläkare mfl och då också stämma av att flytet fungerar som det ska.

• jjmh

Då kanske vi var på info samtidigt! Jag hade ställt in mig på efter sommaren för att det har gått så otroligt segt... Men jag fick operationstid så fort Västeås tog över. Det känns väldigt skönt att det blev innan sommaren och jag hoppas verkligen det blir det för dig med! ;) Men om de klarar 3 månaders gränsen så ska det ju vara lugnt, annars får du be dem skicka dig till Västerås!

Minimajs skrev 2015-02-22 21:55:17 följande:

Hej och grattis till din op tid!! Måste kännas grymt skönt

Ja var på Infomöte i Mars förra året, och som det lät så är det inga förseningar så jag ska få veta op tid inom tre månader. Hoppas så sjukt mycket på att hinna innan sommaren.

• jjmh

Jag tror att det går betydligt snabbare nu, 6-12 månader kanske. Jag var tvungen att göra min utredning i Uppsala för när den startade hade de inte börjat göra utredningar här i Västerås. Men överviktsmottagningen öppnades i höstas så nu kan allt göras här istället.

Så fort min utredning var klar och Västerås tog över har de gått jättefort! Och de har inga köer för operation alls! Lycka till!

Monsters inc skrev 2015-03-02 14:06:52 följande:

Jag tror jag blev lite deppig, har skjutit på att skicka in mina papper så länge och äntligen bokat tid på vårdcentralen och fyllt i patient ansökan formuläret. Verkar som att utredning tar lång tid, jag hör till Västerås. Är det 18 mån eller längre kö? Någon som vet?

• jjmh

Om de har längre operationsköer än 3 månader kan man ju åberopa vårdgarantin men i det var ju utredningen som tog lång tid i Uppsala. Eventuellt går det lite snabbare nu när alla västmanlänningar försvunnit därifrån, dock tror jag ändå att de medvetet vill ha lite längre utredningar så att man hinner göra en del förändringar innan operationen.

carolinawest skrev 2015-03-03 08:04:55 följande:

Tror ni man kan hamna på väntelistan i v-ås om man bor i Enköping ? Är ju närmre dit :p

• jjmh

Gick det bra?

carolinawest skrev 2015-03-05 12:50:31 följande:

Spyr av nervositet snart....

• jjmh

Vad skönt!!! Grattis! Berätta gärna hur det går framöver också!

carolinawest skrev 2015-03-05 19:35:52 följande:

Jag blev godkänd av medicin som skickat remiss till kirurgen. Hoppas det inte tar så långtid innan man får komma dit.

• jjmh

Grattis! Visst känns det nästan overkligt när man väl fick tid?! ????

Minimajs skrev 2015-03-05 21:35:06 följande:

Jag fick min op tid på posten idag!!!

Den 22 april är det äntligen min tur ????

• jjmh

Jag ska också operera mig 18/3! Vart ska du operera dig någonstans. Jag vägde 128 och ska gå ner 13kg innan och har nu också bara 2kg kvar. Har tidigare känt mig helt lugn men börjar också bli lite nervös nu, jag trodde ju aldrig att det skulle bli min tur!

Silverjag skrev 2015-03-07 16:03:34 följande:

Hej jag ska göra en gbp den 18 Mars och jag börjar bli lite nervös. Jag dricker slanka nu och har gjort sen den 11 Feb började lite innan utsatt datum, jag vägde 123kg och ska gå ner 10% det går bra har 2kg kvar. :)

Svar på tråden Gastric bypass 2015