Gastric bypass 2015
Hej jag ska göra en gbp den 18 Mars och jag börjar bli lite nervös. Jag dricker slanka nu och har gjort sen den 11 Feb började lite innan utsatt datum, jag vägde 123kg och ska gå ner 10% det går bra har 2kg kvar. :)
Hej jag ska göra en gbp den 18 Mars och jag börjar bli lite nervös. Jag dricker slanka nu och har gjort sen den 11 Feb började lite innan utsatt datum, jag vägde 123kg och ska gå ner 10% det går bra har 2kg kvar. :)
Hej jag ska operera mig i Lindesberg. Jag skulle först operera mig i örebro men dom är underbemmanade. Jag var på gruppinfo april -14 då sa dom operation efter sommaren, jag ringde i oktober och frågade varför jag inte blivit kallad då hade jag blivit glömd det hade aldrig hänt förut men såklart hände det mig. De lovade att jag skulle få ett brev innom snar framtid i januari ringde jag igen och frågade vad som händer då fick jag till svar att dom var underbemmanade och att dom kunde skicka över mina papper till Lindesberg. Efter två veckor fick jag ett operations datum!
Jag ska också operera mig 18/3! Vart ska du operera dig någonstans. Jag vägde 128 och ska gå ner 13kg innan och har nu också bara 2kg kvar. Har tidigare känt mig helt lugn men börjar också bli lite nervös nu, jag trodde ju aldrig att det skulle bli min tur!
Min operation gick bra. Men jag fick en blödning i hopkopplingen blödde ett tag och bart svimfärdig och allt flimrade framför ögona. Dagen efter fick jag diarre av gammalt blod och jag fick två påsar blod. Mitt hb gick inte upp som dom ville så jag fick stanna en extra dag. Kännde mig som en nåldyna alla ville ha blod men mina vener ville inte så de fick kalla på kirurgerna hela tiden. Dom hittade blod så de kunde fylla ett rör. Typ 3-4ggr fick dom komma. Nu är jag iallafall hemma.
Min operation gick bra. Men jag fick en blödning i hopkopplingen blödde ett tag och bart svimfärdig och allt flimrade framför ögona. Dagen efter fick jag diarre av gammalt blod och jag fick två påsar blod. Mitt hb gick inte upp som dom ville så jag fick stanna en extra dag. Kännde mig som en nåldyna alla ville ha blod men mina vener ville inte så de fick kalla på kirurgerna hela tiden. Dom hittade blod så de kunde fylla ett rör. Typ 3-4ggr fick dom komma. Nu är jag iallafall hemma.
Hej jag åkte in på tisdagen, opererades på onsdagen på natten mellan ons-tor mådde jag som sämst svimmade nästan och så. Dom fick köra sängen till toan för jag inte kunde gå. Antagligen var det då jag blödde och de kunde inte säga hur mycket jag blött. På torsdags kvällen kom blodet ut och de ville kolla hb och det var lågt ca 90 så jag fick två påsar blod. De andra fick åka hem på fredagen men jag fick åka hem på Lördag.
Hoppas det går bra för er..
Hej nu har det gått 12vecker sen min operation och jag mår bra, kan äta nästan allt men ibland kan jag dumpa på saker jag äter varje dag. Jag har lite svårt att dricka vatten då vi inte får ha det med oss på jobbet. På rasterna måste jag äta , jag försöker dricka när jag kommer hem men men det är svårt. Jag har gått ner 21kg redan fast jag stog still efter jag kom hem från operationen men jag tappar mycket hår, känns som allt ramlar när jag borstar håret. Annars är jag jätte nöjd, känner mig mycket piggare och gladare nu.
Hej!
Har nu gjort min GBP gick jätte bra!
Är så glad att jag gjorde det!
Nu kanske detta är fel ställe att skriva, men har massor med MODIFAST kvar, med det undrar jag om det finns någon som vill köpa/ta emot?
Vet att det är bra att ha nu efter också men tänker aldrig äta det mer :P
Jag finns i Skåne!
Skriv till mig privat :)