Inlägg från: Min lycka |Visa alla inlägg
  • Min lycka

Gastric bypass 2015

Jag hade blivit godkänd för e op men valde att avstå.
    Jag gjorde en aspire i stället som är så mycket bättre.
    Inget stort ingrepp, inga biverkningar, man får stöd o samtal längs vägen.
    Malou efter 10 kommer att prata om denna operationen i ett program längre fram.
    När man sen inte vill ha den insatta peggen längre, får man det borttagen.
    Är glad över att jag valde att gör den i stället.

• Min lycka
    carolinawest skrev 2015-03-12 06:14:00 följande:
    Medicinsk framkallad bulimi. Stoppa fingrarna i halsen metoden borde funka lika bra ;p
    Man får ju hjälp med sitt matbeteende.
    Om aspire är bulimi, så är ju gbp svält.
    Det finns ju inget med gbp som är naturligt.

Man gör som man vill, men tycker man ska kolla upp aspire innan man väljer en
    gbp. Man får inte näringsbrist eller riskerar att dö av asiren.
    O kbt ingår ju inte i gbp.

• Min lycka
    carolinawest skrev 2015-03-12 08:47:47 följande:
    Nej fy då jag jobbar på kirurgen hoppas jag innerligt att folk inte väljer att få en PEG inopererad för viktminskning. Då kan vi börja ileostomier också så ska ni få se på viktminskning!
    Jag hoppas folk kollar upp alternativet innan de väljer gbp med alla biverkningarna o risken för att dö.
    En arbetskamat dog straxt efter sin, en släkting har allt gått åt skogen för.
    Utav 7 pers så är det bara 1 som mår bra. 
    Tja varför inte om en sån skulle hjälpa till med ätbeteendet o bakomliggande orsaker till övervikten.

Men som sagt var o en gör ju sitt val.
    Jag ville bara tala om att det finns bra hjälp att få, utan att riskera sitt liv o livslång näringsbrist 
  • Min lycka

Anjal. Du kommer inte att bli nekad.Jag trodde jag skulle bli det då jag vägde nästan 200 kg o alla mina värden var dåliga.
    Jag skulle flyta i 4 veckor o gå ner minst 10 kg innan op.
    Man samlas i ett stort rum där man sitter på rad medan kirurgen visar bilder o pratar.Man får en massa info.
    Dryg en timme senare får man sätta sig i ett väntrum o så får man i tur o ordning komma in till kirurgen.
    Där får man svara på varför man vill opa sig o även om man själv har några frågor o funderingar.
    Därefter får man träffa en sköterska som ger dig din optid.
    Tror inte man får välja.
    Jag valde att ta en 3 månaders betänktetid innan jag nekade.
    Är glad att jag gjorde det, så aspireoperationen är så mycket bättre.
    En fd vän, som gjorde open nästan då jag skulle ha gjort den, har väldiga problem idag.

Svar på tråden Gastric bypass 2015