Gastric bypass 2015
Hej! Jag hoppas att det är OK att jag hänger med här trots att det är 2015 ;)
Jag har nyligen påbörjat min resa. Med en vikt på 110kg och BMI på 37 känner jag att det nu är nog. Jag är 24 år och har under 2 års tid försökt att kontrollera min viktuppgång som påbörjades för ca 3-4 år sedan men utan resultat. Jag har provat ALLA dieter som går och har tränat intensivt i perioder. På grund av att jag har fortsatt att gå upp i vikt har träningen runnit ut i sanden, jag orkar inte och hela kroppen gör ont dagligen. Speciellt knän, rygg och fötter. Jag promenerar ca 3 mil i veckan tack vare skolan som medför otroliga smärtor i fötterna. Jag blir andfådd av att promenera till affären som ligger 100meter hemifrån. Jag orkar inte med det här längre. Den här feta kroppen tillhör inte mig men ändå är jag fången. Jag har högt kolesterol och har på senaste tiden börjar kissa allt mer och är konstant törstig. Jag är livrädd för att utveckla diabetes.
Jag beställde en tid hos VC igår men ska dessutom till gastromottagningen nästa vecka (IBS) och ska ta upp angående remiss då också. Nu till min rädsla; att få avslag. Jag bor i Gävle och här är det höga kriterier för att bli beviljad en GBP. Man skall ha ett BMI på 41 bland annat. Jag vill inte få avslag! Det här är min sista utväg. Jag klarar inte av att försöka och försöka utan resultat längre. Jag känner en som har gjort en GBP med BMI under 41 men den personen är en mycket påstridig människa. Jag kommer att skicka iväg två egenremisser till Hudiksvall och Söderhamn imorgon.