Gastric bypass 2015
Har läkartid på vc i början av februari för remissförfrågan. Funderat på detta i många år men inte uppfyllt kriterierna på bmi 40. Nu när jag hörde att man sänkt gränsen till 35 här i skåne så tog jag steget. Har kämpat med vikten i +25 år och känner att det är nog nu. Pendlar med bmi 36,3-37,5 sen många år tillbaka och sen dryga 2 år har jag varit lättdeprimerad och drar mig mer o mer undan umgänge med vänner och familj. Orkar inte mer och man blir ju inte yngre. Testat allt förutom Xenical för att fixa vikten. Är inte en av de som svullar godis och skitmat utan äter bra men för mycket. Alltid hungrig och aldrig helt nöjd =/ Kroppen strejkar, måendet strejkar och allt känns bara blä. Träningen är noll sen ca 2 år tillbaka, klarade inte av utsattheten på gymmet. Promenerar när jag orkar, men ofta så strejkar höfterna och knäna krasar. Benhinnorna gör ont och ja, ni vet säkert själv...
Ni som varit till läkare, vad frågade man? Är så rädd att man ska få "black out" och missa något. Kan man skriva ner och ha med sig på lapp eller verkar det som om man hittar på?