Gastric bypass 2015
Hej
Ny i tråden! Min remiss kom till Landskrona den 28 april och jag ringde två dagar senare för att se om jag kunde åberopa vårdgarantin redan nu och välja Aleris, Kristianstad, men fick veta att jag måste vänta tills jag får min remissbekräftelse i brevlådan. Bör komma senast 12 maj så nu går jag bara och vääääntar.????
Är lite knäckt över att en op innan sommaren är omöjlig nu när jag äntligen, efter sex års tankar på GBP, tagit steget och trotsar min rädsla för narkos, operation och eventuella risker/komplikationer.
Vill liksom bara få det gjort.????
Har läst igenom hela tråden och inser att jag är långt ifrån ensam om att känna så.
Drygt att de stänger över sommaren. Men jag hoppas på op så tidigt det bara går efter att de öppnar till hösten igen. Drömmen vore dock innan sommaren.
Är det någon som vet hur ofta de har infomöten på Aleris?
Detta vill jag verkligen hinna innan sommaren så att jag slipper gå och noja i tre månader, att bli nekad.
Det verkar inte vara vanligt att bli nekad när man väl kommit till infomötet dock.
Är det någon som vet om man kan bli det och isåfall varför?
Mitt BMI är på 40 så jag lyckades ju tack och lov klara Skånes nya BMI-regel också. Jag var rätt knäckt när jag hörde att de skulle ändra för jag hade bara 39,2 trodde jag.
Det visade sig dock att jag hade krympt ett par cm på längden sedan år 2000 då jag mätte mig senast.????
Ni som op:ats eller ska op:as på Aleris, K-stad får jättegärna berätta allt ni kan komma på om processen där och hur allt går till, i vilken ordning och hur lång tid er process har tagit från VC, remissbekräftelse, infomöte, op. Och hur länge har ni behövt flyta?
Hur mycket frågar kirurgen och VAD frågar de när man har samtal på infomötet? Jag är så orolig.????
Känns som ett "test" och jag fasar för att inte bli godkänd. Har provat allt, i så många år. Känns som att detta är min räddning. Är väldigt väl påläst och förberedd även om man inte kan vara förberedd på allt.????
Detta blev tusen frågor! Jättesnällt om ni orkar svara.????
Främst nyfiken på vad dietist, ssk och läkare frågar på infomöte/samtal, VAD som kan orsaka ett nej och hur ofta de har infomöte samt hur era processer sett ut från vc till op.????????