Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

Gastric bypass 2015

Hej.
    Hoppar gärna in här. Går på flyt just nu och har gjort det i 3 veckor snart. Ska opereras 20/4 i motala. 
    Börjar bli både förväntansfull och väldigt nervös nu.

• gemigsinnesro

En uppdatering nu när det lugnat ner sig lite. 
    Jag opererades i motala måndagen den 20/4 och mådde kanon efter operationen. Kände mig pigg och drickandet gick bra. Åkte hem på tisdagen och mådde bra ända till torsdag eftermiddag då jag började kräkas. Spenderade natten på motala akuten och fick röntgas på fredag förmiddagen och därefter blev det ambulans till Norrköping och reoperation fredag kväll den 24/4 med öppen kirurgi då det var stopp i en av de nya tarmkopplingarna. Blev kvar på sjukhuset i norrköping till onsdagen den 29/5 då jag fick åka hem med ett långt snitt på magen och en dränageslang som ska sitta kvar i 6 veckor. 
    Nu mår jag dock bra och ätandet går bra. Trött är jag efter 2 operationer inom loppet av en vecka men nu hoppas jag att det kommer rulla på Glad.
     Jag har med flyt och operation gått ner ca 16 kg.

• gemigsinnesro
    hallonpannkaka skrev 2015-10-26 22:29:59 följande:

5 v efter operation nu, mår toppen.

Vad säger ni till de som kommenterar er viktnedgång?
    Jag har inte basunerat ut på t ex jobbet att jag opererat mig, blir lite obekvämt när någon säger att det syns att jag gått ner i vikt och jag inte riktigt vet vad jag ska säga...
    Tips tack :)

Jag gjorde operationen för rätt exakt 6 månader sedan. Jag var öppen med att jag skulle göra en operation och det känns skönt nu för efter 37 kg viktnedgång på 5 månader så skulle väl folk tro jag var sjuk om de inte visst om operationen.
    Jag säger alltså tack, jag har gjort en gbp om någon kommenterar min vikt :)
Svar på tråden Gastric bypass 2015