Inlägg från: javabean |Visa alla inlägg
  • javabean

Gastric bypass 2015

Hej alla! Jag hoppar också in här! Var på VC igår och en remiss är nu skickad till Nyköping... Har ingen aning om hur det ser ut med väntetider men hoppas att det går snabbt som möjligt! Känner mig pirrig att jag faktiskt tagit tag i det här o satt bollen i rullning, men jag känner mig säker på vad jag vill, nervositeten finns helt klart där i allafall!

• javabean
    Minimajs skrev 2015-04-21 05:27:47 följande:

Jaha..då var dagen D här då.

Har sovit bra men fick vakna 3.30 för att få hjälp att skrubba ryggen med descutansvampen då min sambo åker så tidigt. Så just nu känner jag mig väldigt trött. Ska bli skönt att få sova lite sen

Börjar känna mig nervös och alla de där tankarna som ni andra fått dyker nu upp i huvudet...usch, det är hemskt hur hjärnan kan måla upp de mest fruktansvärda scenarion.

Försöker fokusera på hur mycket lättare allt kommer att bli och alla de där roliga sakerna jag ska göra med mina barn sen som har vart mindre lätta nu.

Ha det gott, så hörs vi.

Lycka till idag!! förstår att du är nervös!
  • javabean
    Minimajs skrev 2015-04-21 05:27:47 följande:

Jaha..då var dagen D här då.

Har sovit bra men fick vakna 3.30 för att få hjälp att skrubba ryggen med descutansvampen då min sambo åker så tidigt. Så just nu känner jag mig väldigt trött. Ska bli skönt att få sova lite sen

Börjar känna mig nervös och alla de där tankarna som ni andra fått dyker nu upp i huvudet...usch, det är hemskt hur hjärnan kan måla upp de mest fruktansvärda scenarion.

Försöker fokusera på hur mycket lättare allt kommer att bli och alla de där roliga sakerna jag ska göra med mina barn sen som har vart mindre lätta nu.

Ha det gott, så hörs vi...

Hur gick det för dig!!? Nyfiken!
  • javabean

Hej alla! Idag är det tre veckor sedan min remiss skickades från min VC till Nyköpings lasarett. Är det någon som har koll på hur lång väntetid de brukar ha, hur de går till väga med mötena osv? Hur lång tid har det tagit för er att få remissvar?? Någon som har några erfarenheter av Nyköpings lasarett?

• javabean

Jag ringde till kirurgimottagningen idag och de hade fått min remiss. jag fick också veta att det behövdes kompletterande uppgifter på remissen... Så för att skynda på alltihop åkte jag till VC och förklarade mitt problem. Hon tog uppgifter från mig o skulle ge det till min läkare, så förhoppningsvis ska det gå någorlunda fort med kompletteringen, såvida det inte är nåt utöver det vanliga.. Som jag förstått så är jag inte ensam här i forumet om att nojja över ifall man har "rätt" till operation...Ser alla före-efter bilder och bara längtar tills jag får komma igång med mitt nya liv

• javabean

Kan man skicka egenremiss "var som helst", eller måste man göra op i närmsta stad?

• javabean

Jag är så galet glad! Började proceduren i april med ett besök hos min läkare. Efter det har det skickats remiss, tagits prover, kompletterats på remissen och jag skickade en egenremiss...

Idag fick jag veta att jag är godkänd för kallelse till gruppinformationen i september!! Efter vad jag läst här på forumet så är det få som blir nekade efter gruppinformationen

• javabean

Jag gick till min VC i april och det skickades remiss. Efter att jag tyckte det drog ut lite på tiden så skrev jag en utförlig egenremiss med info om bakgrund, familjesjukdomar, rädslor och mål..

Fick en kallelse till infomöte för ca en månad sedan, och ska på mötet på torsdag. Vad jag förstått av tidigare inlägg så har man kommit skapligt långt redan då, eftersom de bara kallar de som är aktuella för op..

• javabean

Jaha?! Ja det kanske skiljer sig lite mellan olika platser..? Hit har det varit svårt för många att komma på träffen ens.. Jag menade inte att man är godkänd redan, mer att man är en lämplig kandidat. Det är väldigt svårt att få en "plats" för det är många som söker

Svar på tråden Gastric bypass 2015