AnjaL skrev 2015-05-09 02:11:49 följande:
Hej igen allihop
Imorse blev jag uppringd av Aleris Kristianstad och kallad till infomöte och möte med kirurg på tisdag. De hade fått ett återbud så det går snabbt detta. Besök på vc 24 april, remiss kom till Landskrona 28 april och åberopade vårdgarantin i onsdags.
Nu hoppas jag bara att alla papper med prover jag ska ta hinner komma på måndag så att hag hinner springa inom sjukhuset och ta proverna på morgonen samma dag som jag ska på infomötet. :)
TrixieM skulle du vilja berätta lite om infomötet för mig? Jag är så nervös. Jätterädd att bli nekad op.
Vad säger kirurgen? Vad frågar hen?
Fick du välja op-datum?
Jag kan inte opas förrän v.24. Är i Grekland v.23 och måste alltså vänta med op till efter det. Lär ju dock få flyta där.
Vad sa de till dig om det TrixieM?
Hur räknar de ut hur många kilon man ska gå ner?
Är det flyt som gäller? Modifast?
Vore SÅ snällt om du ville svara både på det om kilon/flyt och om vad kirurgen frågar och hur infomötet går till. :)
Hej AnjaL,infomötet går ungefär till så som Min Lycka skriver :)
Modifast är det bästa har gått ner näsan 5 kg på 1,5 vecka! (startvikt 131,4 ska gå ner till 125 till op dagen)
När jag var på informationen sa de att man ska helst inte påbörja operations processen, och allt om man ska resa, då ska man helst vänta till efteråt, så att du kan njuta av din semester :)
Har du blivit kallad till infomöte är det oerhört liten chans att du blir nekad till op!
Jag var också rädd att de skulle säga nej, men man blir inte kallad om det är stor chans att man blir nekad!
Aleris i Kristianstad har väldigt kort väntetid så det är bra!
Doktorn sa först 2 veckor till mig men jag sa tre så att jag verkligen skulle hinns gå ner alla kilo! Så ja jag fick välja lite själv, man kan ju bara när man kan!
Jag har ingen aning om hur de räknar ut hur många kilon, det beror nog på vad dina värden är hur stor du är osv, de kan säga 10 kg, och de kan säga 2 kg det beror på, de vill bara att man ska gå ner lite åtminstone för att minska fettlevern eftersom att de trycker igenom ett instrument där när de operar, men allt det får du veta på mötet!
Du kan skriva till mig i privat meddelande om du har lust och berätta om ditt möte och om det är mer du undrar, förstår att du är orolig och rädd, för det var jag också!!!!