Inlägg från: Bananflugan |Visa alla inlägg
  • Bananflugan

Gastric bypass 2015

God kväll,

Jag har varit hos läkaren och fått en remiss skickad för viktoperation. Jag har ett BMI på 36, ont i höfter, rygg, knän och fotleder. Jag har alltid varit överviktig, även som barn. I släkten finns både diabetes och hjärt/ kärl-sjukdomar. Hur stor är risken att jag blir nekad en operation?

• Bananflugan

Jag bor i Halland, min läkare skulle skicka min remiss till Skåne. Vad jag förstår så utför inte Varberg Sleeve operationer?
    Vad kan det vara för annan typ av hjälp?
    Jag har testat alls typer av dieter, tränat med PT och gått hos en dietist... Vad mer finns det att göra?

• Bananflugan
    BobsQueen skrev 2015-11-30 10:20:21 följande:

På tisdag är det dags för mig. Om exakt en vecka. Fick bara två veckor på mig! Jag tyckte det var raskt marscherat. Men lika bra det. Jag är som ovan lite nervös. Jag ser nog allt lite svart just nu... Lite sådär; kommer aldrig kunn äta detdär.. kommer aldrig kunna äta si.
    Hur är det för er som har operationen i ryggen? Hur tycker ni att det är?
    (är från Halland och operarar mi i Krsitianstadden 8 december)

Så skönt för dig! Grattis!!
    Har det gått snabbt från första besöket på vc? Vad har du för BMI?
  • Bananflugan
    BobsQueen skrev 2015-11-30 15:57:49 följande:

Det görs inga sådana operationer i Halland nej. Kristianstad är det som gäller för vår del, Aleris.

Vad gäller vikten så har ju kravet på viktminskning inte något med att vi ska bevisa något, utan för att levern ska minska i storlek och därmed underlätta operationen. 

Vad har Halland för BMI krav, eller går man på "Skånes krav" om man blir opererad på aleris?

Ner kan jag gå, inga problem!
    Men man ska ju stanna där också!
Svar på tråden Gastric bypass 2015