Gastric bypass 2015
Jag har Hypotyreos vilket också upptäcktes under utredningen av GBP och medicin sattes in. det var inget hinder för min op iaf.
Jag har Hypotyreos vilket också upptäcktes under utredningen av GBP och medicin sattes in. det var inget hinder för min op iaf.
JAG BLEV GODKÄND!!!
Men istället för en bypass blir det en sleeve för min del! I och med att jag har Crohns vill inte läkaren hålla på och mixtra med tunntarmen i och med att det inte går att garantera något med Crohns. Om jag i framtiden blir mer sjuk i sjukdomen och ev måste operera bort tarm så vill inte läkaren ta risken med att koppla bort 2,5 meter redan nu.
JAG ÄR SÅ EXALTERAD!!! Hudiksvall har tydligen inte någon lång kö alls och operationen kommer att ske inom 8 veckor! Det är helt sinnes. Jag ska gå ner 10kg innan det och det känns ouppnåeligt just nu. Hade jag haft lätt att gå ner i vikt hade jag inte behövt operationen. I kombination med detta skall jag även sluta röka. Hujeda mig. Men detta SKA gå! Det är bara så!
Hej!
Jag är ny här :)
Var på VC förra torsdagen, remiss skickades och idag fick jag kallelse till gruppinformation den 23/3.
Efter det antar jag att jag ska på ett individuellt samtal med en kirurg, någon som vet?
Vilka frågor får man då? :)
Idag har jag vart och träffat narkosläkaren inför operationen på onsdag och plötsligt trillade polletten ner att det verkligen är dags! Så nu blev jag skitnervös, jag som har känt mig helt lugn hela tiden... Längtar till om en vecka igen när allt är över och jag är hemma igen! :)
Jag har hittills gått ner 10kg utav de 13kg som jag ska gå ner, men jag har ju nästan en vecka kvar så det ska nog gå! Det var i alla fall godkänt och jag fick till och med beröm, så de är nog inte stenhårda på att man lyckas med exakt varenda kilo!
Så nu är jag inne på fjärde och sista veckan med flyt, jag trodde aldrig det skulle gå innan men det har faktiskt varit ganska lätt! jag antar att det är för att man är så laddad och motiverad! :)
8 veckor går fort så snart är du där! Skönt att få det gjort innan sommaren, det hade inte vart kul med flera veckors flyt då!
Jag hoppas folk kollar upp alternativet innan de väljer gbp med alla biverkningarna o risken för att dö.
En arbetskamat dog straxt efter sin, en släkting har allt gått åt skogen för.
Utav 7 pers så är det bara 1 som mår bra.
Tja varför inte om en sån skulle hjälpa till med ätbeteendet o bakomliggande orsaker till övervikten.
Men som sagt var o en gör ju sitt val.
Jag ville bara tala om att det finns bra hjälp att få, utan att riskera sitt liv o livslång näringsbrist