Inlägg från: Charlotte N |Visa alla inlägg
  • Charlotte N

överdrivna kalas, känner ni igen er?

Vi har alltid kalas på lekland, bowlinghallen, laserdome etc och det är absolut inte för att tävla utan helt enkelt för att vi inte orkar fixa kalas hemma.

• Charlotte N
    Alexi skrev 2015-01-07 20:45:23 följande:
    Fast det är ju kanske där problemet uppstår. Om det tex blir en norm att hela klassen ska bjudas och det ska vara väldigt avancerade kalas, då orkar ingen ha det hemma. Om man bjuder fem barn och har lite fika och lite lekar, ja då orkar man ha det hemma...
    Vi bjuder barnens tio närmaste vänner och jag vill ändå inte ha dem hemma. Vill inte ha kalas för fem barn hemma heller. Jobbar som lärare och är trött på helgerna. Jag blir jättestressad av att fixa kalas.
  • Charlotte N
    Royalle skrev 2015-01-07 21:02:42 följande:
    Fast vi är ett par föräldrar som uppmärksammat detta och faktiskt protesterat. Inte för att vi inte har råd, utan för att det finns andra som inte har det och trots att man bedyrar att det inte spelar någon roll så känner de att de inte kan bjuda på lika fina kalas eller presenter som andra och då får barnen inte vara med. 

Orkar man inte ha kalas för sitt barn så får man fundera på varför. Man måste inte bjuda hela klassen och man måste inte göra en jättegrej av det.