Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

överdrivna kalas, känner ni igen er?

Min dotter har varit på ett kalas på lekland och det var då vi bestämde oss för att något sådant kalas blir det aldrig för vår del!

Vi har haft barnkalad hemma och det har funkat utmärkt!

• älskarlivet81
    Vinterankan skrev 2015-01-12 10:20:32 följande:
    Vad var det för något ni tyckte var dåligt med det?

Opersonligt, barnen lekte inte ihop ett dugg. De kastade i sig maten innan nästa kalas skulle ha tillgång till kalasrummet. Inte en chans att jag lämnar min dotter ensam på ett sådant kalas. Hur ska ens föräldrarna som håller i kalaset kunna hålla koll på deltagarna?
  • älskarlivet81
    Vinterankan skrev 2015-01-12 11:40:45 följande:
    Ok, så har inte jag upplevt det. Vi har alltid varit i kalasrummet i ca 45 minuter och sedan när det är lekdags så sitter en förälder på samma ställe hela tiden så att barnen vet att de kan gå dit om det är något och en cirkulerar på lekytan och ser om det är någon som verkar ensam alternativt är någon som behöver hjälp med något.

45 min är för lite för att hinna öppna paket, äta korv och glass anser jag. Sen är jag emot att låta barn springa vind för våg på lekland, så många gånger jag fått säga till andras barn för aty de vuxna de är där mef sitter och dricker kaffe istället...
  • älskarlivet81
    Vinterankan skrev 2015-01-12 12:01:06 följande:
    Ok. När vi varit hemma så har samma procedur tagit max en halvtimme så 45 minuter känns som rätt lång tid. Och tycker definitivt att barn i den åldern kan springa runt själva med sporadisk tillsyn.

Hur gamla barn pratar vi om? "Den åldern"?
  • älskarlivet81
    Vinterankan skrev 2015-01-12 18:44:54 följande:
    5 år och uppåt.

Mim dotter är 5 år och henne skulle jag aldrig släppa fri på ett lekland. Inte för att jag inte litar på henne kanske utan för att så många föräldrar släpper sina barn vind för våg och jag vill inte att mina barn ska råka illa ut pga det.
  • älskarlivet81
    whitestar skrev 2015-01-12 19:42:06 följande:
    När vi var på lekland så stod det i inbjudningskortet fika,sen show och därefter fri lek men bara om föräldern var med under den fria leken.

Det tycker jag låter bra!
Svar på tråden överdrivna kalas, känner ni igen er?