• Fiffa5

Bästa amningskudden!?

Ni som tycker att amningskudde har varit bra - vilken modell har ni haft? Finns ju de som är u-formade, v-formade osv.

Tipsa om er bästa amninskudde!!

• Svar på tråden Bästa amningskudden!?
  • Skrinda

Jag har en stor välstoppad rund/u-formad i beige tyg med mumintrollen på (Rätt start, finns bla på Babyland och Barnens Hus) som har varit/är kanon!

Köpte den som gravid och använde den i sängen för att hamna bekvämt trots stor mage och ond rygg.

Jättebra stöd vid amning!

När lillan var pyttebebis brukade vi lägga den runt henne som ett bo när hon sov på soffan

Perfekt att använda som stöd när bebis ska lära sig sitta själv på golvet!

• LabLover

Jag håller med Skrinda. Jag tyckte amningskudden var suverän. Vår är från USA men liknar de u-formade som finns här. Nu kunde jag inte helamma vår dotter så länge men GUD vad SKÖNT det var att ha amningskudden när man flaskmatar! Det önskar jag att alla flaskmatande föräldrar kände till!

• Fiffa5

Skrinda: Är den amninskudden som ett O nästan? När man sitter har man den nästan bakom ryggen också?

Tror att amningskudde är bra ,men tycker det är jättesvårt att veta just vilken man ska välja. Tack för era tips!

• Skrinda

Ja precis, som ett O! Det är därför den fungerar så bra som sittstöd åt bebis också eftersom de ramlar åt alla möjliga håll innan de kan sitta upp.

Jo, det är supersvårt att välja! Jag hade nog inte köpt någon om det bara hade varit för amningen men nu när jag behövde en stor kudde i sängen innan och insåg att den här även skulle fungera som sittring så tyckte jag att den var värd pengarna!

Lycka till!

• Fiffa5

Skrinda: Nu har jag lagt in en bild i mitt galleri på en spn kudde som hag tror du menar. Men en fråga: Blir det inte obekvämt att sitta o amma med den eftersom man måste ha en liten bit även bakom ryggen? Tycker det ser ut att bli lite knöligt ?

• LabLover

Nej, det är helt suveränt skönt! Du kommer inte att ångra dig! Min är precis likadan som din (fast annat tyg).

• prinsessa05

Jag har beställt en stor amningskudde på första klass webshop, bra pris tycker jag men vet ännu inte kvalitén. Men den är iallafall som en tjock korvring

• Fiffa5

Måste fråga igen. Får så olika svar angående vilken typ av amningskudde som är bäst.

Har två bilder på amningskuddar i mitt bildgalleri. Vilken tror ni är bäst?

Den ena är fylld med polystervadd. Ringformad.

Och den andra är fylld med styrolit-kulor. Stor modell.

Svar på tråden Bästa amningskudden!?