Bästa amningskudden!?
Ni som tycker att amningskudde har varit bra - vilken modell har ni haft? Finns ju de som är u-formade, v-formade osv.
Tipsa om er bästa amninskudde!!
Ni som tycker att amningskudde har varit bra - vilken modell har ni haft? Finns ju de som är u-formade, v-formade osv.
Tipsa om er bästa amninskudde!!
Puffar upp för fler svar. (vet att jag är tjatig!
)
Frida S: För att göra dig ännu mer förvirrad skulle jag nog säga tat jag helst skulle ha en ringformad kudde, fast med styrolitkulor.
Jag hade en som var böjd men inte ringformad som var fylld med kulor, och jag tyckte att den var bra. Fick den som premie när jag gick med i Bonniers barnbokklubb. vet inte hur det blir med vadd, men det känns som om den skulle kunna bli rätt platt med tiden som gamla kuddar brukar bli. Kuliorna håller ju mer formen och man kan fördela dom i kudden så att man får stöd på rätt ställen. Tyvärr tyckte sambon (som är väldigt tung) att den var väldigt bra att luta sig mot i soffan, vilket gjorde att den blev rätt platt till slut.
Skulle absolut helst välja en amningskudde med kulor i som är böjd eller ringformad om du kan hitta en sån. Lycka till med letandet!
Min har vadd och det fungerade bra tyckte jag. Jag använde mest kudden de första månaderna, sedan fungerade det inte så bra tyckte jag så vår hann inte bli utsliten. Men helt klart bra inköp.
Köpte en sån med mumin på och den var helt suverän de första månaderna! Nu tycker jag att han har blivit för stor men fick ju tipset att man kunde använda den till stöd åt bebisen innan de kan sitta själva så det ska jag prova nu!
Tack för tipset!!
Tack så mycket för era svar! Verkar ju som att båda varianterna kan vara bra. Så svårt att veta ju! Kan inte bestämma mig
Jag har nu fått min kudde & den är fylld med styrolit-kulor. Stor modell. Bild finns i mitt bildgalleri. Den är jätte skön
Prinsessan: Och du tycker den ligger kvar på plats, trots att den inte är ringformad?
Frida S:
Japp det tycker jag, det finns band man kan knyta med om man skulle vilja det
Vill inte tjata mer om hur fantastiskt bra min amningskudde är, men måste bara säga att den har iaf inte blivit platt trots ihärdigt användande!
Tack igen Skrinda! Hade ju bestämt mig för en sån, men så pratade jag me den kompis som precis fått barn och hon tyckte absolut att jag skulle välja en med kulor i. Det var därför jag blev så förvirrad igen.
Tack för era svar alla! Verkar ju som att båda varianterna faktiskt är bra, kanske bara är en smaksak vilken man väljer
Precis! Och det är ju huvudsaken! Att du får en bra kudde vilken du än väljer! kram på dig och lycka till i barn-pryl-djungeln!