Jag saknar moral och regler - Nästan ingen/inget har något värde..
Jag är en ung kille som efter diverse konflikter och otrevliga händelser, nu kommit till insikt med att jag saknar moral. Jag har reflekterat över olika skeenden som man kan säga slutade "mindre bra". Jag har även blivit varse om att jag inte bryr mig om andra människor och börjar inse att jag är annorlunda än den stora massan.
Om vi tar det här med regler och normer, jag känner till alla sociala koder och samhällets regelverk, men de har ingen tyngd. Alltså de har inget värde för mig rent känslomässigt, även om jag vet att de bör följas. Jag är ansvarslös gentemot andra och hamnar ibland i konflikt när samarbete(arbete) krockar med bristande intresse. Då kommer min egoism in och jag försöker smita undan, oftast med hjälp av lögner och undanflykter. jag har stora problem med det som är "mindre roligt".
Jag kanske även bör nämna att min far gick bort för ett tag sedan, men min känslomässiga reaktion var/är: aja skitsamma.. Folk beklagade hans bortgång, men i min skalle är det mer: "jaja men sluta tjata nu". Jag var lite ledsen på kvällen samma dag som han dog, men sedan dess har jag i princip inte brytt mig. Hans död saknar värde för mig, precis som allt annat i samhället. Jag skulle således, rent teorretiskt nu, kunna sätta en kula/kniv i någon annan människa och inte bry mig.
Kan även tilläggas att jag är relativt lättkränkt, blir snabbt hämndlysten, och planerande i hur jag ska ta ut min hämnd(utan att åka dit för det).
Jag märker att något är fel hos mig.. Vad jag egentligen undrar är hur en person som jag bör gå tillväga för att bli mer "normal" i beteende med andra. Jag skulle kunna besöka en psykolog, men faktum är att jag inte tror att det skulle hjälpa.