Inlägg från: Mysterium |Visa alla inlägg
  • Mysterium

Botox mot huvudvärk

Jag har i 3 år dragits med ständig huvudvärk som nu är diagnoserad som kronisk. Troligtvis någon form av spänningsvärk/värk efter en gammal whiplashskada, men kan ibland ha både och + migrän. Detta är alltså ständigt, varenda minut av dygnet och jag vill inte knapra för mycket tabletter.

Jag har testat ALLT för att bli av med värken. Jag har lagt ut tusentals kronor på diverse behandlingar (bl.a klassisk massage, thaimassage, naprapat) och olika naturtillskott utan framgång. Nu är jag desperat! En kollega tipsade mig om att man kan få injektioner (ibland botox, ibland något annat medel) på olika punkter runt huvudet. Triggerpunkterna i nacken, käkarna och pannan är exempel på var dessa injektioner kan sättas.

Är det någon som testat detta? Hur fungerar det på dig? Jag vill höra allt! Har du tips på någon annan mirakelmedicin eller behandling som funkat på dig?

• Svar på tråden Botox mot huvudvärk
  • Mysterium
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2015-01-07 15:22:07 följande:

Hej

Jag har haft kronisk huvudvärk i 29 år så jag förstår dig och hur det känns.

Har haft den sen jag var 7 år gammal.

Jag har precis som du testat allt och lite till utan framgång.

Överläkare på sjukhuset sa till mig att det finns inget mer att göra utan att jag ska acceptera och leva så.

Testade även botox förra året och det hjälpte under tiden jag fick den, men sen när behandlingen var över var den lika illa igen.

Nu har du haft den i "bara" 3 år så den kanske hjälper dig mer än det gjorde på mig.

Lycka till

Åh, hjälp..! Hur står du ut?! Jag har haft min värk i 3 år, och jämfört med dig är det ingenting! Det finns dagar så jag allvarligt funderar på att avsluta mitt liv, för att jag snart går under av detta. Då jag inte kan ha ett normalt fungerande liv har det verkligen knäckt mig. Hur mycket påverkar huvudvärken dig? Kan du t.ex jobba 'normalt'?

Hur mycket hjälpte botox för dig? Du skriver att det fungerade under tiden, menar du då att du var helt smärtfri eller blev den lindrigare?

Vill skicka en stor kram till dig. Imponerande att du accepterat det, och då kanske det är dags för mig att ändra mitt tankesätt.
  • Mysterium
    Tines skrev 2015-01-07 15:23:12 följande:

Min arbetskompis gjorde detta mot sin svåra huvudvärk för något år sedan, hon säger att det var värt varenda öre! Hon slipper den värsta värken, men hon måste göra om det med jämna mellanrum.

Vad roligt att höra att det funkat på henne! Jag har också hört detta att man måste 'fylla på' efter cirka 3 månader. Men om det hjälper, så är det verkligen värt det. Botox är nog mitt sista alternativ...
  • Mysterium
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2015-01-07 15:22:07 följande:

Hej

Jag har haft kronisk huvudvärk i 29 år så jag förstår dig och hur det känns.

Har haft den sen jag var 7 år gammal.

Jag har precis som du testat allt och lite till utan framgång.

Överläkare på sjukhuset sa till mig att det finns inget mer att göra utan att jag ska acceptera och leva så.

Testade även botox förra året och det hjälpte under tiden jag fick den, men sen när behandlingen var över var den lika illa igen.

Nu har du haft den i "bara" 3 år så den kanske hjälper dig mer än det gjorde på mig.

Lycka till

En till fråga! När behandlingen var över så blev det lika illa igen skriver du. Varför fortsatte du inte? Hur länge satt effekten i?
  • Mysterium
    Anonym (F) skrev 2015-01-07 15:33:40 följande:

Jag har en jobbarkompis som får botoxinjektioner för sin migrän. Botoxen verkar ju bara i ett par månader så hon får ju nya injektioner. Hon har blivit av med sin migrän nästan helt (hon hade innan väldigt besvärlig migrän väldigt ofta). Om jag vore du skulle jag gärna ge det ett försök. Du behöver ju inte fortsätta med behandlingen om den inte hjälper dig!

Jag blir så glad att höra att det funkat för flera, då det pushar mig till att fixa en behandling. Vet du om hon gjorde via landstinget eller privat klinik? Jag vet att neurologen och smärtkliniken sysslar en del med detta, vilket då går på högkostnadsskyddet. Privat blir det en del dyrare hehe..
  • Mysterium
    isabelless skrev 2015-01-07 16:48:03 följande:

Även jag är i samma sits. Har dock inte testat botox så kan inte uttala mig om det!

Jag har haft den kroniska huvudvärken i ca 5 år och jag kan inte jobba i dagsläget.

Det är hemskt, jag vet hur det är... Jag pluggar för tillfället men vet inte om jag kommer kunna fortsätta om jag inte hittar något som hjälper mig.

Vad har du testat för att bli av med värken? Funderar du på botox?
  • Mysterium
    Tines skrev 2015-01-07 17:30:24 följande:

Vad är det som får dig att tveka? Finns det några risker eller biverkningar som gör att du tvekar?

Det är egentligen ingenting som får mig att tveka. Jag väntar som sagt på att få komma till Smärtkliniken, men här i min stad är det flera flera månaders väntetid, och eftersom jag är så desperat efter att få en ordentlig smärtlindring så funderar jag på att göra detta via en privat klinik. Men det är en kostnad på 3000-4000 kronor. Det är vad som får mig att ta det lite långsamt
Svar på tråden Botox mot huvudvärk