• Fiiaaa

Akrani / Avsaknad av skallben / Sen abort

Har idag fått värsta tänkbara besked på RUL. Det visade sig att vår älskade och efterlängtade bebis saknade skallben, sk akrani, vilket innebär att den inte kommer att överleva och det bästa vi kan göra är att avbryta graviditeten och föda fram det. i v 21. 

Det är så himla ledsamt. Barnet var så efterlängtat, särskilt efter att vi genomgått ett jobbigt missfall i v 10 i våras. Är det någon som varit med om något liknande? Detta eller någon annan missbildning? Hur har det gått senare? Har ni genomgått lyckade graviditeter? 

Nu oroar man sig ju såklart också att det ska ha nåt samband med missfallet i våras  :( 

Stort tack på förhand!

• Svar på tråden Akrani / Avsaknad av skallben / Sen abort
  • pingvin88

Har inte varit med om det själv men vill inte lämna tråden utan att beklaga sorgen.

Styrkekramar till er båda. Har tyvärr ingenting bättre att säga.

• Anonym (hh)

Å så sorgligt TS, jag beklagar verkligen att ni inte får behålla er lilla bebis...ta hand om varandra och ha det så bra ni kan.

• Mini

En bekant till mig gick igenom det ett flertal gånger. Första gången var det en klantig BM som inte hade sett det på UL, vilket innebar att hon fick föda efter nio månader. Hon var fullkomligt krossad av detta, men försökte gång på gång. Hon trodde att hon inte kunde få ett barn som skulle överleva.

Hon separerade från sin kille, och sedan träffade hon en annan. Nu har hon tre friska barn tillsammans med honom. Jag tror att de uppslitande upplevelserna hon hade då, nu bara känns som en ond dröm.

Jag hoppas verkligen att du får det barn du så hett efterlängtar, efter denna tragiska episod är över.

• sofiaC

Jag har heller inte upplevt det ni går igenom men jag vill sända lite styrkan och energi till er! Håll ut så ska ni se att ni snart får er bebis... Håll ihop och var starka!

• 999

Åh, vad tråkigt att höra. Vi följdes ju åt i min tråd (Följas åt till plusset?) tidigare och jag blev så glad för din skull när du berättade att du hade plussat! Är uppriktigt ledsen nu. Jag beklagar verkligen.

Om och när du orkar/vill så får du gärna komma tillbaka till tråden. Vi kan fortsätta stötta varann. Tyckte mycket om att prata med dig. Du får skriva PM också om du bara vill ha någon att prata med...

Kram!

• Anonym (hjärtesorg)

Otroligt sorgligt när sådant händer, styrka till er i detta svåra.{#emotions_dlg.flower}

Se till att få en genetisk utredning nu så att ni får veta om detta kan ske igen eller om det bara var otur.

En vän till mig förlorade ett barn tre dagar efter födseln pga genetisk defekt, efter fyra års försök med IVF.

De måste nu försöka igen och ta prov i v 11 för att avgöra om de kan behålla nästa barn och det är bara ca 10% chans att det lyckas. Gråter

• Darya80

Var med om detta för ca 10 år sedan ,acranin upptäcktes dock tidigare redan i v13

Men vi väntade enäggstvillingar varav den ena hade acrani ,du kan skicka meddelande till mig om du vill så kan vi prata mer så

Svar på tråden Akrani / Avsaknad av skallben / Sen abort