• Anonym (Ledsen)

Han blir arg för att jag är ledsen

Har blivit oplanerat gravid med min nya pojkvän. Han vill abort, jag vill egentligen inte men har två barn sen innan och vill inte bli ensam med tre barn. Han har varit väldigt omtänksam trots allt, brytt sig om mig och stöttat mig. Men det går ju inte att bortse ifrån att jag egentligen inte vill abort. Jag har gjort abort förut, och det har varit HEMSKT. Och det vet han. Så jag har panik rent ut sagt. Men nu börjar han bli arg istället. Säger att det måste finnas en gräns för hur arg/ledsen/sur man kan vara. Att jag inte kan bete mig hur som helst. Nej det är klart jag inte kan, men nog allt har jag rätt att vara arg och ledsen? Han vet ju att jag inte vill, men att jag gör det här för hans skull.. Men han tycker att jag gör honom illa när jag ständigt är sur och irriterad mot honom..

• Svar på tråden Han blir arg för att jag är ledsen
  • Påven Johanna

Hur gör du det för hans skull, menar du? Du vill inte bli ensamstående med tre barn, skriver du. 

• Anonym (Ledsen)
    Påven Johanna skrev 2015-01-08 07:20:48 följande:

Hur gör du det för hans skull, menar du? Du vill inte bli ensamstående med tre barn, skriver du. 

Behåller jag så blir jag ju ensamstående för han vill inte? Jag vill behålla och vara en familj, han vill inte - och då blir jag lämnad med tre barn. Så eftersom att han inte vill ha barn, och för att jag där med inte vill bli ensam, så gör jag abort.
  • Anonym (Tänkpådigsjälv!)

Men tänker du inte fel nu? Du ska väl inte göra abort för hans skull?

Du bör göra det för din egen skull, annars finns risken att du kanske kommer att vara arg, sur, irriterad på din kille eftersom han "tvingade" dig till en abort.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tänkpådigsjälv!) skrev 2015-01-08 08:22:02 följande:

Men tänker du inte fel nu? Du ska väl inte göra abort för hans skull?

Du bör göra det för din egen skull, annars finns risken att du kanske kommer att vara arg, sur, irriterad på din kille eftersom han "tvingade" dig till en abort.

Fast jag vill inte göra abort. Han vill att jag gör den. Jag gör den för att jag vet att jag blir ensam med tre barn annars. Eller jag skulle väl klara tre barn själv.. Men han vill ju verkligen inte, och jag kan ju inte köra över hans vilja.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-08 08:27:33 följande:

Fast jag vill inte göra abort. Han vill att jag gör den. Jag gör den för att jag vet att jag blir ensam med tre barn annars. Eller jag skulle väl klara tre barn själv.. Men han vill ju verkligen inte, och jag kan ju inte köra över hans vilja.

Men du gör ju valet helt frivilligt att göra abort. Du kan ju inte gå runt och straffa honom för ett val som du gör?

Det är du som tagit beslutet att du inte vill bli ensamstående med tre barn och därför har du valt att en abort är det bästa för dig.

Om du går runt och straffar honom för dina val så kommer kärleken dö mellan er.

Om du älskar honom så behandlar du honom med kärlek och respekt. Om du vill gå runt och straffa honom och beskylla honom för allt så är det inte kärlek. Hur mår barnen av att se denna dåliga relation ?
  • Anonym (Nej)

Du kan inte tvinga honom att vilja leka lyckliga familjen med dig. Speciellt inte genom att vara otrevlig och sur på honom.

Han vill inte ha en familj med dig oavsett hur mycket du straffar honom. Det är nog det du måste förstå.. :(

Vill du ha en familj så får du hitta en man som vill samma sak.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Nej) skrev 2015-01-08 08:34:39 följande:
    Men du gör ju valet helt frivilligt att göra abort. Du kan ju inte gå runt och straffa honom för ett val som du gör?

Det är du som tagit beslutet att du inte vill bli ensamstående med tre barn och därför har du valt att en abort är det bästa för dig.

Om du går runt och straffar honom för dina val så kommer kärleken dö mellan er.

Om du älskar honom så behandlar du honom med kärlek och respekt. Om du vill gå runt och straffa honom och beskylla honom för allt så är det inte kärlek. Hur mår barnen av att se denna dåliga relation ?
    Fast det är ju inte frivilligt! (Ingen släpar mig dit, det vet jag). Jag vill ju inte alla göra abort, men han vill ju inte att jag behåller. Har jag ingen rätt att vara arg och ledsen pga det här? Jag förstör ju hans liv om jag behåller, så det är ju självklart att jag inte kan behålla då, men det är väl ändå klart att jag blir ledsen?

Och ja, det är jag som väljer att att göra abort för det är ju jag som bestämmer. Men det är ju egentligen inte valet jag vill. Jag vill inte köra över honom, och jag vill inte vara själv med tre barn.
  • Påven Johanna
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-08 07:26:59 följande:
    Behåller jag så blir jag ju ensamstående för han vill inte? Jag vill behålla och vara en familj, han vill inte - och då blir jag lämnad med tre barn. Så eftersom att han inte vill ha barn, och för att jag där med inte vill bli ensam, så gör jag abort.
    Ja? Det är precis de val du har. Du kan behålla och bli ensamstående (vilket du säger dig inte vilja) eller göra abort och ha kvar den här killen (tills det eventuellt tar slut av annan anledning, ni var ju rätt nya ihop om jag förstod saken rätt). 

Men jag kan inte se hur du gör det för hans skull? Du gör det ju för din skull. Du vill inte bli ensamstående med fler barn än de du redan har. 

Ingen kan tvingas till abort i Sverige, och jag tycker att det är viktigt att de som pratar om det som så vore fallet slutar upp med det. 
  • Aiyana
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-01-08 08:27:33 följande:
    Men då väljer du ju att göra abort pga av att du inte vill bli ensamstående med tre barn. Du måste respektera att han faktiskt inte vill ha barn med dig.
  • Anonym (joråsåatte)

Lite kan man nog medge att ts faktiskt gör abort för killens skull. Han vill ju inte bli pappa och många skulle kunna anse att ts faktiskt gör rätt mot mannen här, som låter honom få medbestämmande trots att fostret växer i hennes kropp.

Känns som att tjejer har mycket liten möjlighet att göra "rätt" när hon själv fattar beslut om sin graviditet, eftersom det alltid bedöms som ett egoistiskt beslut, oavsett vilket beslutet är.

• Anonym (Ledsen)
    Aiyana skrev 2015-01-08 08:45:53 följande:
    Men då väljer du ju att göra abort pga av att du inte vill bli ensamstående med tre barn. Du måste respektera att han faktiskt inte vill ha barn med dig.
    Respekterar väl det fullt ut eftersom jag gör abort?
  • Anonym (Lee)

Men varför vill du vara tillsammans med någon som uppenbarligen inte vill samma saker som dig? Hur är han då mot dina barn eftersom han absolut inte verkar kunna tänka sig att få ett barn med dig? Är du säker på att han inte ångrar sig när dagen väl är kommen om du behåller? Det är ju ändå du som ska leva med valet och inte han. Du bär barnet i din kropp. Det är du som får genomlida beslutet. Känn efter noga vad DU vill innan du gör en abort. Risken är ju att du ångar dig om du tar bort det för hans skull. Och att vara ensam med 3 barn, jag antar att du varit ensam ett tag med dina andra 2 innan du träffade honom? Tycker dessutom det är lite "elakt" av honom att "hota" dig med att göra slut om du behåller...

• Anonym (suddis66)

Han är ju elak!! socialt inkompetent

Svar på tråden Han blir arg för att jag är ledsen