• fan och hans moster

Baby dry läcker

Hej, ungen är snart tre månader och väger nog snart 7 kg. Jag har kört pampers baby dry storlek 3 till honom men nu har de börjat bli överfulla så de läcker redan efter ca 8 timmar ibland. Lite jobbigt att behöva störa hans sömn när han ändå sover så bra. Läcker längs ryggen.

På dagen kör vi med libero comfort storlek 3. Har prövat en fyra för två veckor sedan men då läckte den längs låren så jag antar att han då var för liten för den blöjan? Funderar om pampers 4 för natten ändå skulle vara lösningen men risken är väl att den också skulle läcka för att den är för stor. Vad skulle ni gjort? Hur gör ni om nätterna?

• Svar på tråden Baby dry läcker
  • Maddi

Pampers baby-dry fungeade för min i den åldern en hel natt utan problem. Sen dess har dom tyvärr gjort om blöjprna så flera av dom som jag känner har haft problemet med läckande blöjor om natten. Dom var tjockare förut och nu är dom tunnare men istället någon form av små kulor som gör att blöjan är tunnare men dom funkar inte speciellt bra. 

Pamperrs byxblöjopr, easy up har alltid fungerat för mitt barn, innan han växte ur dom. Försökt testa dom? 
    Annars kan du kanske försöka med att sätta på något som håller fast blöja storlek 4 så som leggings eller något, antar att de inte finns så små kalsonger. 

Liberoblöjorna har läkt igenom för oss så inget jag rekommenderar. Men sen är de ju olika vilka blöjor som just passar ditt barn. 

Äter han på natten? Då kan du ju isåfall byta före han äter på natten. 

• fan och hans moster
    Maddi skrev 2015-01-08 13:20:39 följande:

Pampers baby-dry fungeade för min i den åldern en hel natt utan problem. Sen dess har dom tyvärr gjort om blöjprna så flera av dom som jag känner har haft problemet med läckande blöjor om natten. Dom var tjockare förut och nu är dom tunnare men istället någon form av små kulor som gör att blöjan är tunnare men dom funkar inte speciellt bra. 

Pamperrs byxblöjopr, easy up har alltid fungerat för mitt barn, innan han växte ur dom. Försökt testa dom? 
    Annars kan du kanske försöka med att sätta på något som håller fast blöja storlek 4 så som leggings eller något, antar att de inte finns så små kalsonger. 

Liberoblöjorna har läkt igenom för oss så inget jag rekommenderar. Men sen är de ju olika vilka blöjor som just passar ditt barn. 

Äter han på natten? Då kan du ju isåfall byta före han äter på natten. 

Ahapp... jävla pampers. Men byxblöjorna, finns de i en så liten storlek? Och hur länge håller de tätt? Han äter några gånger per natt, drar i sig ganska mycket och kissar därefter då... Jag byter på honom innan han får sitt första nattningsmål, om jag byter på honom därefter under nattens gång så resulterar det i att han blir klarvaken och det är svårt att söva om honom efter det... Så de enda gångerna jag byter på natten är om jag märkt att han faktiskt kissat igenom eller om han har bajsat. Han sover väldigt bra om nätterna annars så jag vill ju inte störa den rytmen. 

Finns det inga andra speciella nattblöjor på marknaden än baby dry?

Liberoblöjorna som vi använder under dagarna är annars bra, men nu har de av någon anledning börjat läcka bajs mot ryggen. Vad nu det beror på vet jag inte, men om någon har tips på blöjor för det ändamålet så tar jag gärna emot det också!
  • Maddi
    fan och hans moster skrev 2015-01-08 13:41:24 följande:

Ahapp... jävla pampers. Men byxblöjorna, finns de i en så liten storlek? Och hur länge håller de tätt? Han äter några gånger per natt, drar i sig ganska mycket och kissar därefter då... Jag byter på honom innan han får sitt första nattningsmål, om jag byter på honom därefter under nattens gång så resulterar det i att han blir klarvaken och det är svårt att söva om honom efter det... Så de enda gångerna jag byter på natten är om jag märkt att han faktiskt kissat igenom eller om han har bajsat. Han sover väldigt bra om nätterna annars så jag vill ju inte störa den rytmen. 

Finns det inga andra speciella nattblöjor på marknaden än baby dry?

Liberoblöjorna som vi använder under dagarna är annars bra, men nu har de av någon anledning börjat läcka bajs mot ryggen. Vad nu det beror på vet jag inte, men om någon har tips på blöjor för det ändamålet så tar jag gärna emot det också!

Byxblöjorna använde vi när han va 5 månader, men han ligger på den övre skalan vad gäller både vikt och längd. Men de va mer menat som tips längre fram. Då klarade vårat barn sig i 11 timmar ca så länge han sov. De är klart att de någongång läkt men kanske 1 gång i månaden.

Annars dom nattblöjorna som jag testat och vet om är från 3 år, vilket inte alls passar ditt barn. Min är snart 2 och lika lång som en 3 åring.

Annars är bara alternativet och köpa hem en massa olika märken och testa, de är inte roligt och stå med en hel bunt blöjförpackningar öppen men man kan alltid använda dom på dagen. Annars har jag inget annat tips o ge dig.
  • fan och hans moster
    Maddi skrev 2015-01-08 14:31:40 följande:
    Byxblöjorna använde vi när han va 5 månader, men han ligger på den övre skalan vad gäller både vikt och längd. Men de va mer menat som tips längre fram. Då klarade vårat barn sig i 11 timmar ca så länge han sov. De är klart att de någongång läkt men kanske 1 gång i månaden.

Annars dom nattblöjorna som jag testat och vet om är från 3 år, vilket inte alls passar ditt barn. Min är snart 2 och lika lång som en 3 åring.

Annars är bara alternativet och köpa hem en massa olika märken och testa, de är inte roligt och stå med en hel bunt blöjförpackningar öppen men man kan alltid använda dom på dagen. Annars har jag inget annat tips o ge dig.
    Ah ok, håller byxblöjorna i minnet tills dess då. :)

Någon fler som har tips?
  • isolande

Prova större storlek är mitt tips.

Byxblöjor har läckt alla nätter vi provat dem på båda barnen, värdelöst som nattblöjor om du frågar mig..... Vi kör dem dagtid och vanliga på natten.

• The Fugly

Jag skulle ändå testa baby dry nr 4, vi gick upp till den storleken vid knappt 7 kilo. Det hänger så mycket på kroppsform hur olika märken och modeller passar.

• Anonym (MAGNUS)

Testa Blöjbudets byxblöjor,förmodligen de bästa på marknaden

• septemberbarn08

Jag har kört på pampers i strl 1 och 2 för då har de varit mjukast och bäst. Från strl 3 har jag däremot kört libero, då har inte pampers funkat alls oavsett vilken storlek vi testat eller om vi kört up&go.

Mailade pampers och klagade efter att deras blöjor läckt för sjuttioelfte gången och bajs hamnat i babysittern IGEN. Fick en kupong på en ny förpackning men vad hjälpte det när dom läckte lika mycket?

• fan och hans moster

Ok. Nu har det läckt igenom storlek 4 också några gånger trots att det inte ens har gått 10 timmar. Han borde definitivt inte vara för stor för den om man säger så... Blöjan är verkligen full men han är ändå så pass liten så den ser lite stor ut ännu. 7 kilo väger han så det är precis på under gränsen i viktklass för den storleken... Kan ju omöjligen kunna köra med en femma.

Och hur tusan klarar ni er, ni som kör vanliga blöjor över natten? En sån skulle jag behöva byta efter någon timme.

• fan och hans moster

Förutom mitt senaste inlägg här ovanför så tänkte jag tillägga att pampers själva rekommenderar mig prova Active Fit som nattblöja.

Varför skulle den hålla för mer än en som heter baby-dry vettefan, men vad tror ni?

• Maddi
    fan och hans moster skrev 2015-02-05 16:12:25 följande:

Förutom mitt senaste inlägg här ovanför så tänkte jag tillägga att pampers själva rekommenderar mig prova Active Fit som nattblöja.

Varför skulle den hålla för mer än en som heter baby-dry vettefan, men vad tror ni?

Har själv varit i kontakt med Pampers angående deras blöjor som läcker på natten i hopp om att finna en lösning. Då fick jag till svar att testa James underbyxor, alltså för dom som pottränat och kan behöva ha ett skydd under natten om dom inte hinner in på toa före. Så deras tips tycker inte jag är vettiga. vet en annan som också skrev att dom va missnöjd, hon fick tillbaka att testa blöjorna igen och bad om adressen och skicka ut rabattkupong.
  • fan och hans moster
    Maddi skrev 2015-02-05 16:52:48 följande:
    Har själv varit i kontakt med Pampers angående deras blöjor som läcker på natten i hopp om att finna en lösning. Då fick jag till svar att testa James underbyxor, alltså för dom som pottränat och kan behöva ha ett skydd under natten om dom inte hinner in på toa före. Så deras tips tycker inte jag är vettiga. vet en annan som också skrev att dom va missnöjd, hon fick tillbaka att testa blöjorna igen och bad om adressen och skicka ut rabattkupong.
    Heh. Låter ovettigt. Men har du hittat någon lösning som fungerar då?
  • Maddi
    fan och hans moster skrev 2015-02-05 17:29:33 följande:

Heh. Låter ovettigt. Men har du hittat någon lösning som fungerar då?

Jo de gjorde jag, andra blöjbyxor. Berättade bara vad Pampers kundtjänst sa till mig:)
  • Anonym (2barnsmor)

När sonen var så liten som ditt barn hade vi libero. Nu när han är 3 år har vi pampers babydry o det funkar nog ca 70% av nätterna. Läcker i benen när de blr för fulla... Hittar dock ingen som är bättre.

Svar på tråden Baby dry läcker