Maddi skrev 2015-01-08 13:20:39 följande:
Pampers baby-dry fungeade för min i den åldern en hel natt utan problem. Sen dess har dom tyvärr gjort om blöjprna så flera av dom som jag känner har haft problemet med läckande blöjor om natten. Dom var tjockare förut och nu är dom tunnare men istället någon form av små kulor som gör att blöjan är tunnare men dom funkar inte speciellt bra.
Pamperrs byxblöjopr, easy up har alltid fungerat för mitt barn, innan han växte ur dom. Försökt testa dom?
Annars kan du kanske försöka med att sätta på något som håller fast blöja storlek 4 så som leggings eller något, antar att de inte finns så små kalsonger.
Liberoblöjorna har läkt igenom för oss så inget jag rekommenderar. Men sen är de ju olika vilka blöjor som just passar ditt barn.
Äter han på natten? Då kan du ju isåfall byta före han äter på natten.
Ahapp... jävla pampers. Men byxblöjorna, finns de i en så liten storlek? Och hur länge håller de tätt? Han äter några gånger per natt, drar i sig ganska mycket och kissar därefter då... Jag byter på honom innan han får sitt första nattningsmål, om jag byter på honom därefter under nattens gång så resulterar det i att han blir klarvaken och det är svårt att söva om honom efter det... Så de enda gångerna jag byter på natten är om jag märkt att han faktiskt kissat igenom eller om han har bajsat. Han sover väldigt bra om nätterna annars så jag vill ju inte störa den rytmen.
Finns det inga andra speciella nattblöjor på marknaden än baby dry?
Liberoblöjorna som vi använder under dagarna är annars bra, men nu har de av någon anledning börjat läcka bajs mot ryggen. Vad nu det beror på vet jag inte, men om någon har tips på blöjor för det ändamålet så tar jag gärna emot det också!