• BioBonus

åh, idiot!

Anonym (trött mamma) skrev 2015-01-08 18:59:33 följande:

Borde ha vetat bättre än att skriva här egentligen... EN jäkla formulering o folk går i taket haha.

Det är ju lika mkt barnens helger tillsammans som försvinner som mina lediga, och ärligt - frågan var ju OM NÅGON VET OM MAN FÅR ÄNDRA ETT BESLUT PÅ EGET BEVÅG NÄR DET FINNS SKRIFTLIGT. Inte om ni anser mig vara en bra morsa eller inte. 

Om ni har har ett skriftligt avtal på umgänget så får/kan han inte ändra det på eget bevåg.
  • BioBonus
    Anonym (trött mamma) skrev 2015-01-09 07:56:58 följande:

Såhär är det ; 

Jag har två barn som bor här vv.
    Jag har sen dessa barn som bor hos mig JÄMT, alltid, hela tiden. Förutom vh då pappan ska ha dom. 

När vi flyttade isär bestämde vi att han skulle ha barnen samtidigt som de äldre är hos sin pappa, för att jag skulle få en ledig jävla helg, skjut mig då men man behöver en paus ibland. Men SÅKLART för att barnen skulle vara hos mig samtidigt så jag kan hitta på saker med dom på helger, lov o semestrar. 

Ett halvår in i separation försvann pappan. Slutade hämta barnen, svarade inte i tele. Så var det i över ett år. Sen poppade han upp som gubben i lådan och började ställa krav på umgängestider, tjafsade om kläder, väder,livet. 

Då fick vi samtalstider hos soc (mitt val) för att komma överens. Efter några möten där fastslogs det tidigare umgänget och detta ska fortlöpa tills VI ÄR ÖVERENS I MEDLING OM ANNAT.

Så, fler påhopp om mig som mamma undanbedes, men gärna råd i sakfrågan - kan han bara bestämma sig för att byta? Hur går jag tillväga nu? 

Du får upplysa honom om att han inte har möjlighet att ändra ert avtal och om han vill ha till en ändring som inte du är med på så får han stämma dig.
    Vägrar han att inse detta så tar du kontakt med FR och bokar ett mötas och så får de hjälpa dig att förklara för honom vad ett avtal innebär.
  • BioBonus
    Anonym (-) skrev 2015-01-09 10:13:13 följande:
    Men du, ha inte "jag vill ha en barnledig helg" som skäl. Du kan nämna det, men ditt huvudsakliga skäl bör vara "om barnen inte har samma helg så kommer syskonkullarna aldrig att få träffa varandra". Det "låter" bättre.
    Maken och hans ex var inte överens om vilka veckor bonus skulle vara hos oss, och det vägde tungt hos FR att hon med vårt förslag så skulle hon få vara samma veckor hos oss som sina bonussyskon. Även sedan i stämningen framhöll advokaten detta som ett tungt vägande skäl och vi fick även igenom det.
  • BioBonus

Det är märkligt hur många kvinnor som ger sig själva rätten att ge sig på och kritisera andra kvinnor. 

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra."
  • BioBonus
    jashrinah skrev 2015-01-09 12:28:21 följande:
    alltså hon klagar på att mannen vill ha exakt samma som hon har haft i 3 år , en barnfri helg så uppenbarligen är de lika curlade ^^
    Förutom att mannen endast har barnen vh och mamman övrig tid. Så mannen har barnfri helg och barnfria...

Varför är det så provocerande för en del av er härinne med en kvinna som erkänner att hon behöver vila upp sig ibland från att ta hand om 4 (eller var det fem) barn på heltid? Varför känns det så nödvändigt för en del (alldeles för många...) att trycka ner och och antyda att TS är en dålig mamma? Är ni så missnöjda med era egna liv så att ni liksom måste få andra att må dåligt också fr att inte känns er så misslyckade med era val själva?

Jag förstår ärligt inte hur det kan vara så många härinne som sätter sig på skyhöga hästar och försöker få andra kämpande föräldrar att framstå som misslyckade. Tragiskt.
  • BioBonus
    jashrinah skrev 2015-01-09 12:26:42 följande:

du tycker ju att det är viktigare att ha barnfria helger än att umgås med dina barn ...

Lågt påhopp. Men känner du dig lite bättre nu?
  • BioBonus
    Lord Hans skrev 2015-01-09 12:55:15 följande:

Flera olika barn med flera olika ex? Det låter som en ideal familj. Du kan ju lämna barnen till fosterfamilj så får du mycket fritid.

Men snälla rara, finns det ingen ände på hur många elaka påhopp ni kan komma på? Det här är känsliga rummet - visa folk lite respekt för i helvete! Lätt att sitta och klämma ur sig en massa elakheter och påhopp när man kan gömma sig bakom en anonym profil på nätet.

Vad får ni ut av de här påhoppen? Vad ger näthatet er?
  • BioBonus
    Anonym (Vad?) skrev 2015-01-09 15:54:17 följande:

Varför kan du inte försöka samarbeta? Att vägra av princip är ju bara dumt.

Finns det nån anledning till att inte byta helg egentligen?

Ja. Vilket TS skriver. Alla syskonen samma helg och några dagar i månaden att bara vara utanför mammarollen.

Dessutom är avtalet framtaget tillsammans med soc, dessutom skriftligt, och då kan inte en part bara ändra avtalet utan samtycke. Avtalsbrott är knappast att samarbeta. Och det ligger inte i barnets bästa utan i det här fallet pappans bästa.
Svar på tråden åh, idiot!