Anonym (trött mamma) skrev 2015-01-09 07:56:58 följande:
Såhär är det ;
Jag har två barn som bor här vv.
Jag har sen dessa barn som bor hos mig JÄMT, alltid, hela tiden. Förutom vh då pappan ska ha dom.
När vi flyttade isär bestämde vi att han skulle ha barnen samtidigt som de äldre är hos sin pappa, för att jag skulle få en ledig jävla helg, skjut mig då men man behöver en paus ibland. Men SÅKLART för att barnen skulle vara hos mig samtidigt så jag kan hitta på saker med dom på helger, lov o semestrar.
Ett halvår in i separation försvann pappan. Slutade hämta barnen, svarade inte i tele. Så var det i över ett år. Sen poppade han upp som gubben i lådan och började ställa krav på umgängestider, tjafsade om kläder, väder,livet.
Då fick vi samtalstider hos soc (mitt val) för att komma överens. Efter några möten där fastslogs det tidigare umgänget och detta ska fortlöpa tills VI ÄR ÖVERENS I MEDLING OM ANNAT.
Så, fler påhopp om mig som mamma undanbedes, men gärna råd i sakfrågan - kan han bara bestämma sig för att byta? Hur går jag tillväga nu?
Du får upplysa honom om att han inte har möjlighet att ändra ert avtal och om han vill ha till en ändring som inte du är med på så får han stämma dig.
Vägrar han att inse detta så tar du kontakt med FR och bokar ett mötas och så får de hjälpa dig att förklara för honom vad ett avtal innebär.