Inlägg från: sunbeam80 |Visa alla inlägg
  • sunbeam80

HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!

När jag tidigare idag gjorde min månatliga inventering av min sons rum fann jag till min stora besvikelse en flaska 80%(!) stroh rom.

Jag vet nu inte hur jag ska gå vidare med detta. Vi har aldrig pratat om alkohol hemma och har bävat inför denna dag. Självklart är jag orolig men kan ändå tycka att alkoholen är en bättre drog än marijuana, spice osv. som jag från både skolan och andra föräldrar ha fått höra finns i stadsdelen.

Jag hoppas av ni vill dela med er av er erfarenhet!

• Svar på tråden HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!
  • sunbeam80
    Anonym (hur) skrev 2015-01-09 02:59:44 följande:

hur gammal är sonen?

Han är 16 år och går första året på gymnasiet.
  • sunbeam80
    PatriciaSkevhage skrev 2015-01-09 02:59:03 följande:

Hej Sunbeam! :))

Jag har inga barn i den åldern men en väninna till mig har. Hon har tidigare haft erfarenhet av en relation med en alkoholist och vet hur skadlig den drogen är. Därför beslutade hon att ge sitt barn marijuana istället, som är en betydligt hälsosammare drog. Vad tror du om det?

/Patricia :)

Ja, THC har jag ju stiftat bekantskap med som utbytesstudent i USA och kan hålla med om att själva ruset är ett bättre än alkoholens. Det som oroar mig är hur hans unga hjärna kommer klara av det. Jag är såklart väldigt mån om att min son fortsätter visa upp fina betyg i skolan och därför vore det ju obra att offra hjärnceller så tidigt i hans karriär.

Så, nej, marijuana får han börja med på universitetet när han är utflyttad och inte längre under mitt direkta beskydd! ;)
  • sunbeam80
    EsmeraldaSöderström skrev 2015-01-09 03:00:13 följande:

Jag hittade också en flaska en gång, så då sa jag till min son att vill du dricka så kan jag köpa till dig istället. Sen köpte jag två flaskor explorer till honom varje helg, oftast från tyskland, det är ju billigt på båten och det blev bara bättre när bron kom så man kunde ta bilen ;)

Självklart skulle det kunna vara en lösning men ställer mig dock tveksam till det moraliska i det hela. Så du köpte starksprit till din son? Jag tänker att kanske vanlig öl räcker, rimligen borde det ju vara svårare att verkligen spåra ur.

Hur har din sons sociala status påverkats av att du köper ut till honom?
  • sunbeam80
    Anonym (hur) skrev 2015-01-09 03:14:48 följande:
    I den åldern är det väl ganska normalt att man vill testa. Det behöver ju inte betyda att han super sig redlös och ställer till det för sig bara för att du hittat en flaska en gång.
    Ja, jag minns ju hur det var även om det är några år sedan men det är olustigt att han dricker starksprit. Samtidigt vill jag inte att han skall uteslutas socialt.

Har ännu inte sagt att jag har hittat den. Bör jag konfrontera honom?
Svar på tråden HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!