Inlägg från: PatriciaSkevhage |Visa alla inlägg
  • PatriciaSkevhage

HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!

Hej Sunbeam! :))

Jag har inga barn i den åldern men en väninna till mig har. Hon har tidigare haft erfarenhet av en relation med en alkoholist och vet hur skadlig den drogen är. Därför beslutade hon att ge sitt barn marijuana istället, som är en betydligt hälsosammare drog. Vad tror du om det?

/Patricia :)

• PatriciaSkevhage
    sunbeam80 skrev 2015-01-09 03:08:48 följande:
    Ja, THC har jag ju stiftat bekantskap med som utbytesstudent i USA och kan hålla med om att själva ruset är ett bättre än alkoholens. Det som oroar mig är hur hans unga hjärna kommer klara av det. Jag är såklart väldigt mån om att min son fortsätter visa upp fina betyg i skolan och därför vore det ju obra att offra hjärnceller så tidigt i hans karriär.

Så, nej, marijuana får han börja med på universitetet när han är utflyttad och inte längre under mitt direkta beskydd! ;)

Okej ja du har rätt tänk där, min väninnas son blev inget geni direkt haha han är arbetslös nu Flört. Men jag tycker att du ska prata med din son och kanske visa honom hur man dricker liksom, inte för mycket men inte heller för lite Flört. Man vill ju inte att sonen ska vara ensam i livet hehe Flört

/Patricia ;)

• PatriciaSkevhage
    Anonym (hur) skrev 2015-01-09 03:14:48 följande:
    I den åldern är det väl ganska normalt att man vill testa. Det behöver ju inte betyda att han super sig redlös och ställer till det för sig bara för att du hittat en flaska en gång.

Nej jag var i den åldern och drack så gick det hett till varje kväll kan jag säga Flört

inget jag ångrar med det var ju mycket med ungdomsmottagningen och så, gratis kondomer vet du FlörtFlört

/Patricia ;)

• PatriciaSkevhage
    sunbeam80 skrev 2015-01-09 03:21:29 följande:
    Ja, jag minns ju hur det var även om det är några år sedan men det är olustigt att han dricker starksprit. Samtidigt vill jag inte att han skall uteslutas socialt.

Har ännu inte sagt att jag har hittat den. Bör jag konfrontera honom?

Du kan ju göra som barnen brukar göra, späd ut den med vatten ;) han kommer inte märka nåt den lilla grabben ;)

/patricia ;)

• PatriciaSkevhage
    Anonym (hur) skrev 2015-01-09 03:42:59 följande:
    Så när du var 16 år så söp du och knullade runt? Och du tycker att alla ungdomar ska göra det samma för att inte bli ensamma? Och att köpa droger till dom är en bra idé.

Du skrämmer mig.

Jag hade många vänner, och väldigt många "med benefits", men det har inte skadat mig. Nu är jag gift och har två barn och bor i villa. Har ett bra jobb. Vad har du? Är du ensam och bitter eller?

Men nu ska vi inte bråka bara för du är misslyckad :)

/Patricia ;)

• PatriciaSkevhage
    Anonym (hur) skrev 2015-01-09 03:42:59 följande:
    Så när du var 16 år så söp du och knullade runt? Och du tycker att alla ungdomar ska göra det samma för att inte bli ensamma? Och att köpa droger till dom är en bra idé.

Du skrämmer mig.

Fast jag har aldrig köpt droger till mina barn, ville bara säga att marijuana är minst eller mindre skadligt än alkohol, (har aldrig provat själv dock) ville bara ta det med ett redigt exempel. Men ja jag festade mycket när jag var 16 och är stolt över det

/Patricia.
Svar på tråden HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!