Inlägg från: Anonym (hur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur)

HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!

hur gammal är sonen?

• Anonym (hur)
    sunbeam80 skrev 2015-01-09 03:01:28 följande:
    Han är 16 år och går första året på gymnasiet.
    I den åldern är det väl ganska normalt att man vill testa. Det behöver ju inte betyda att han super sig redlös och ställer till det för sig bara för att du hittat en flaska en gång.
  • Anonym (hur)
    sunbeam80 skrev 2015-01-09 03:21:29 följande:
    Ja, jag minns ju hur det var även om det är några år sedan men det är olustigt att han dricker starksprit. Samtidigt vill jag inte att han skall uteslutas socialt.

Har ännu inte sagt att jag har hittat den. Bör jag konfrontera honom?
    Konfrontera är väl fel ord.. men jag hade pratat med honom.

Alla barn är dock olika och behöver olika regler/ramar att hålla sig inom. När jag växte upp så drack jag väldigt lite innan jag fyllde 18 år. Kanske 2-3 gånger bara. Och aldrig "för mycket". Jag var ärlig med det mot min pappa, han visste vart jag var, med vilka, vad jag drack och oftast hämtade han mig. Han behövde inte "prata allvar" med mig eller sätta upp regler för jag skötte mig.

Min bror däremot, han berättade inget, drack näsan varje helg och när han var 17 år hade han suttit i fyllecell 2-3 gånger och blivit hemkörd av polisen/hämtad av mig eller pappa hos polisen ett antal gånger, och hot om inblandning från soc fanns.

Du känner din son bäst. Låt honom inte vandra fel väg, men överbeskydda honom inte om det inte behövs.
  • Anonym (hur)
    PatriciaSkevhage skrev 2015-01-09 03:16:54 följande:

Nej jag var i den åldern och drack så gick det hett till varje kväll kan jag säga Flört

inget jag ångrar med det var ju mycket med ungdomsmottagningen och så, gratis kondomer vet du FlörtFlört

/Patricia ;)

Så när du var 16 år så söp du och knullade runt? Och du tycker att alla ungdomar ska göra det samma för att inte bli ensamma? Och att köpa droger till dom är en bra idé.

Du skrämmer mig.

• Anonym (hur)
    PatriciaSkevhage skrev 2015-01-09 03:45:58 följande:

Jag hade många vänner, och väldigt många "med benefits", men det har inte skadat mig. Nu är jag gift och har två barn och bor i villa. Har ett bra jobb. Vad har du? Är du ensam och bitter eller?

Men nu ska vi inte bråka bara för du är misslyckad :)

/Patricia ;)

Sa jag att det hade skadat dig eller att det var någonting fel? Nej. Men jag tycker det är helt uppåt väggarna att säga "att man ska lära barnen att inte dricka för mycket eller för lite, för man vill ju inte att dom ska bli ensamma". Du får det att låta som om man måste dricka för att va social och omtyckt.

Jag har och har alltid haft vänner. Drack som sagt inte mycket innan jag fyllde 18 år, men mellan 18-22 festade jag ordentligt, sen gifte jag mig och fick barn. Ha dock ingen villa, men ett helt okej jobb som jag trivs med. Anser du att jag är misslyckad pga  det så varsågod.
    PatriciaSkevhage skrev 2015-01-09 03:48:50 följande:
    Fast jag har aldrig köpt droger till mina barn, ville bara säga att marijuana är minst eller mindre skadligt än alkohol, (har aldrig provat själv dock) ville bara ta det med ett redigt exempel. Men ja jag festade mycket när jag var 16 och är stolt över det

/Patricia.
    Men att ens föreslå nått sånt är helt idiotiskt. Droger är olagliga av en anledning.

Svar på tråden HJÄLP! HIttade en flaska stroh rom i min sons skrivbord!